Eldőlni látszik az ügyfélautókkal kapcsolatos vita, pedig az ellenzők mellett támogatói is vannak annak az elképzelésnek, hogy a kiscsapatok megvásárolhassák mások előző évi konstrukciót, így könnyítve meg saját maguk számára az indulást vagy felzárkózást.
Bernie Ecclestone is azon a véleményen volt, hogy javítani kell a kicsik versenyképességét azzal, hogy engedélyezik számukra az ügyfélautók vásárlását. „Ha kevesebbet kell költeniük arra, hogy versenyképesek legyenek, talán idővel versenyképesek lesznek. Ezt kell tennünk, megoldást kell erre találnunk” – mondta korábban Ecclestone.
Német lapértesülés szerint egyre inkább úgy tűnik, hogy az új Concorde Agreement nem tartalmaz majd semmit az ügyfélautókra vonatkozóan, az ötlet immár halottnak tekinthető. Ecclestone is belátta, hogy az ügyfélautózás komoly sérelmeket és jogos elégedetlenséget okozhat.
„Ahogy ezt eredetileg elképzeltem, az nem lesz megvalósítható” – jelentette ki Ecclestone. „Hamarosan bővebben is beszélek erről.” Ecclestone a Red Bullt, a Ferrarit, a McLarent, a Mercedest, a Lotust és a Williamst jelölte volna ki hivatalos konstruktőrré, a rajtrács másik fele tőlük vásárolhatott volna autót. Az Auto, Motor und Sport szerint a Sauber és a Force India tiltakozott leghangosabban az ötlet ellen.
„Ki tilthatná meg nekik, hogy saját autót készítsenek? Néhány csapat egyenesen azzal fenyegetőzött, hogy EU-s bírósághoz fordul” – írta a lap.