Kevesebbet autózunk, mint korábban – derül ki a Robert Bosch Kft. megbízásából a Medián Közvélemény- és Piackutató Intézet által végzett felmérésből. Az országos, reprezentatív kutatás rámutat, hogy amíg 2010-ben az autótulajdonosok több mint fele tett meg egy év alatt 10 ezer kilométernél többet autójával, addig idén csak 44 százalékuk autózik ennyit.

Kevesebbet autózunk, mint a válság előtt 1
Kevesebbet autózunk, mint a válság előtt 7 2010-ben a fővárosiak autóztak a legtöbbet: közel 60 százalékuk tett meg évente több mint 10 ezer kilométert, idén viszont a budapestieknek már csak alig több mint 40 százaléka utazik ennyit. A 2012. évi kutatási adatokból az látszik, hogy jelenleg a vidéki városban élők teszik meg a legtöbb kilométert gépjárművükkel.

A férfiak és a háztartásban egy főre jutó jövedelem szerint a legjobb helyzetűek idén is többet autóznak, mint a nők, és az alacsonyabb jövedelműek. Így ebben a tekintetben nem történt változás a korábbi évekhez képest. A fiatalabb személygépkocsik is a legjobb jövedelemmel rendelkezők birtokában vannak, ezért az 5 évesnél fiatalabb gépjárműveket használják a legtöbbet, azonban még a 20 évesnél idősebb autók is átlagosan évi 11 000 kilométert tesznek meg.

A Medián 2012. évi kutatásának adatai azt mutatják, hogy az autókat egyre kevésbé javíttatják márkaszervizekben, mert a tulajdonosok többnyire a független szervizekhez fordulnak. Ennek hátterében jórészt az autópark öregedése áll, és az, hogy nagymértékben nőtt a garanciával már nem rendelkező gépjárművek aránya. A két évvel korábbi adatokhoz képest, habár nem jelentősen, de nőtt azok száma, akik otthon, saját maguk javítják gépkocsijukat.

A Magyarországon több mint 80 márkafüggetlen szervizzel jelen lévő Bosch Car Service hálózat 2012-ben is megőrizte piacvezető pozícióját. Továbbra is ez a legismertebb autószerviz hálózat Magyarországon, amelyet minden harmadik autós ismer.