A Forma-1-ben a tervek szerint 2014-ben vezetik be az új szabványú, 1,6 literes turbómotorokat, ezek ára azonban pillanatnyilag aggasztja a kisebb csapatokat. Az új erőforrások fejlesztése a gyártóknak – a Mercedes, a Ferrari, a Renault és a PURE – súlyos tízmilliókba kerül, ez pedig a vásárlóknál csapódhat le. Elképzelhető, hogy a jelenlegi 10 helyett 18 millió eurót is ki kell fizetni a motor + KERS csomagért, ami a közép- és kisebb csapatok számára túl sok.

A Mercedes sportigazgatója, Norbert Haug szerint nem kell attól tartani, hogy elszállnak a motorárak, egy ötéves ciklust alapul éve átlagban ugyanannyit kell majd fizetni a V6-osokért, mint a mostani V8-asokért. „Kicsit korai még pontos számokkal dobálózni” – mondta Haug Montrealban. „Azért nem szabad elfelejtenünk, hogy honnan indultunk.”

„Tíz évvel ezelőtt a motorok még kétszer annyiba kerültek, mint most, ez a csökkenés a gyártók kemény munkájának köszönhető. Nem lehet kétséges, hogy egy új motor bevezetése után kezdetben magasabb árral kell számolni. Amit tehetünk, hogy ötéves periódusban gondolkozunk, amelyben a cél a költségek jelenlegi szintre való leszorítása. Szerintem ez teljesíthető.”

Korábbi hírek elképzelhetőnek tartották, hogy a helyzetre tekintettel tovább halasztják az új motorformula bevezetését, de ez a gyártók szerint csak tovább növelné a költségeket.