A japán Bridgestone 2009 végén jelentette be, hogy a 2010-es szezon után távozik a Forma-1-ből. A Forma-1 kizárólagos szállítói pozíciójára a pályázók közül végül az olasz Pirellit választották, a gyártó a 2011-13-as időszakra kapott szerződést.
A milánói cégnél remélik, hogy a mostani hároméves periódus csak az első és 2013 után is maradhatnak a Forma-1-ben.
„A jelenlegi szerződésünk 2013 végéig tart, de mindig is közép-hosszú távú projektként gondoltunk a Forma-1-es részvételre. A 2014-re szóló döntés határideje jövő június” – mondta az Autosportnak a Pirelli motorsportfőnöke, Paul Hembery. „Ha szeretnék, hogy maradjunk a sportágban, és jelen gazdasági körülmények mellett sikerül az igazgatótanácsunkat is meggyőzni, akkor mi szeretnénk is a folytatást.”
Hembery hangsúlyozta, hogy az Európát és az eurót érintő válság nem játszik kulcsszerepet a jövőt illetően, ugyanis a Pirelli globális platformként tekint az F1-es szereplésre.
„Globális cég vagyunk, szerte a világon vannak érdekeltségeink, sok piactól függ a sikerünk, nem csak az európaitól. A Forma-1 egy olyan különleges brand, a számunkra fontos feltörekvő piacokon is jelen van.”
Az olasz gyártót idén számos, talán igaztalan támadás érte, amiért a gumijaik – a csapatok tavalyi kérésének megfelelően – kiszámíthatatlanná tették a Forma-1-et. Hembery újra kiállt amellett, hogy nem is törnek kulcsszerepre. Az angol szerint az F1 népszerűségét a csúcspilóták „felépítésével”, „sztárolásával” lehetne tovább növelni:
„Azt kérték tőlünk, hogy hozzunk izgalmat, szórakozást a Forma-1-be, de azt nem szerettük volna, hogy mi legyünk a versenyhétvégék fő témája.”
„Nem könnyű új rajongókat szerezni a Forma-1 számára, én azt szeretném, ha felépítenénk a versenyzőket, igazi globális sportcsillagokká tennénk őket, látványosabbá kellene tenni a személyiségeiket.”