Jenson Button a szezonnyitó Ausztrál Nagydíjon szép győzelemmel nyitott, Kínában pedig szerzett egy második helyet, de ezen kívül pocsék versenyei voltak idén, az angol nem találja a tempót, a mezőny sűrűjében küszködik.
A kanadai hétvége eleve rosszul indult, hiszen a pénteki edzéseken műszaki hibák miatt alig vezetett. Szombaton megcsípte a 10. rajthelyet, de vasárnap délelőtt nem előre, hanem hátrafelé haladt, 16. lett, míg Lewis Hamilton nyerni tudott. Button maga sem érti mi történik vele.
„Egyszerűen nagyon lassú voltam. Nem tudtam vigyázni a gumikra, nem volt tempóm. Semmi nem ment. Ugyanez volt az előző pár futamon is, nem tudom, miért van ez. Általában ezen a téren jó vagyok. Halvány fogalmam sincs, mi folyik. Hiába van valami öltetünk, sosem jön be, nincs javulás” – panaszolta a futam után.
„Másfél másodperccel lassabb vagyok az élmenőknél, pedig a csapattársam az egyikük, és nem értem miért, én nem tudok gyorsabban menni az autóval. Pedig ennyivel nem vagyok lassabb náluk. Szóval borzalmas volt ez a verseny, ilyen rossz még nem volt. Egyre csak rosszabb és rosszabb a helyzet. A határon nyomom és sehol sem vagyok az elejéhez képest, zavarba ejtő.”
„Amikor beülök az autóba, mindig bízom benne, hogy most jól fog menni, minden változtatás után azt remélem, hogy javulás következik, de nem. Össze vagyok zavarodva, teljesen elvesztem. Nem értem, mi történik!”
Button mélyrepülésének oka a csapat előtt sem teljesen világos, de a főnök, Martin Whitmarsh szerint a pilóta magára találhat, Montrealban inkább a csapat hibájából nem ment neki.
„Hosszú távon nem aggódunk, inkább csak frusztráló és elkeserítő a helyzet. Jenson nagyszerű versenyző, mi pedig nem segítettük őt jól ezen a hétvégén. A hátsó gumijai teljesen kikészültek. Pénteken nem mentünk hosszú etapokat a felfüggesztés-beállítással, és ez a mi hibánk, nem adtunk neki olyan autót, amivel teljesíteni tudott volna. De jól tudjuk, milyen okos és elszánt, szóval ki fog tartani és lehet, hogy ő lesz az első aki idén győzelmet duplázhat.”
Whitmarsh bővebben is kifejtette, hogy Montrealban épp az az új hátsó felfüggesztés szúrhatott ki Buttonnal, amit azért hoztak, hogy a pilóta fő problémáját, a hátsó gumik üzemi állapotba való hozását helyrehozzák.
„A mostani gumiknak nagyon szűk a csúcstartománya, ha valaki ezen kívül kerül, akkor vége is. Vagy túl nagy lesz a kopás vagy túlmelegszenek, de a tapadásnak annyi. Lewisnak gyorsan sikerült életre keltenie a gumikat. Jenson egy másik felfüggesztést használt, azt nem teszteltük rendesen pénteken, így a bal hátsója ki is készült. Még elemezni fogunk, de ha Jenson, aki egy lágy stílusú versenyző, ennyire kinyírja a gumikat, akkor biztosan nem volt jó a beállítás. Még elemzünk, de Jenson nagyon okos, képes a feltámadásra, remélem, menni fog neki!”