Legutóbbi összehasonlító tesztünkben kis családi egyterűk versengtek. Tulajdonságaik nagyon hasonlóak, de az árak alaposan rendet vágtak a mezőnyben
Legutóbbi összehasonlító tesztünkben kis családi egyterűk versengtek. Tulajdonságaik nagyon hasonlóak, de az árak alaposan rendet vágtak a mezőnyben
Fotó megosztása:
1,4 literes benzines motorral a C3 Picasso fogyaszt a legtöbbet, átlagosan 7,2 litert. A Note beéri 6,8, az igen takarékos Jazz pedig 6,2 literrel
1,4 literes benzines motorral a C3 Picasso fogyaszt a legtöbbet, átlagosan 7,2 litert. A Note beéri 6,8, az igen takarékos Jazz pedig 6,2 literrel
Fotó megosztása:
Listaáron és az akciós összegek alapján is a C3 Picasso kerül a legtöbbe
Listaáron és az akciós összegek alapján is a C3 Picasso kerül a legtöbbe
Fotó megosztása:
Masszív: a Citroën a legszélesebb és a legmagasabb autó a három közül
Masszív: a Citroën a legszélesebb és a legmagasabb autó a három közül
Fotó megosztása:
Nagyszombaton készül a C3 Picasso
Nagyszombaton készül a C3 Picasso
Fotó megosztása:
Jobban bírja a húzós kanyarokat a két japánnál, de a Honda futóműve kényelmesebb
Jobban bírja a húzós kanyarokat a két japánnál, de a Honda futóműve kényelmesebb
Fotó megosztása:
Kedvező a két év/30 000 kilométeres szervizperiódus, garancia csak két évre jár
Kedvező a két év/30 000 kilométeres szervizperiódus, garancia csak két évre jár
Fotó megosztása:
Energikus az 1,4 literes benzines VTi, pedig az autó üresen 1,2 tonnás
Energikus az 1,4 literes benzines VTi, pedig az autó üresen 1,2 tonnás
Fotó megosztása:
Drágasága miatt kap ki a Citroën, amely a belépő motorral is szerethető, vidám családi autó, ha van pénzünk megszórni extrákkal. Csomagtere kiemelkedő, egyedülálló a vékony tetőoszlop, de a hátsó lábtér csak közepes és ára mellett fogyasztása is a legmagasabb
Drágasága miatt kap ki a Citroën, amely a belépő motorral is szerethető, vidám családi autó, ha van pénzünk megszórni extrákkal. Csomagtere kiemelkedő, egyedülálló a vékony tetőoszlop, de a hátsó lábtér csak közepes és ára mellett fogyasztása is a legmagasabb
Fotó megosztása:
Van 120 lóerős 1,6-os benzines és 92 illetve 112 lóerős HDi dízelmotor is
Van 120 lóerős 1,6-os benzines és 92 illetve 112 lóerős HDi dízelmotor is
Fotó megosztása:
2008-ban jött ki, kétmillió eladott autó után az első Jazz utódja
2008-ban jött ki, kétmillió eladott autó után az első Jazz utódja
Fotó megosztása:
Érett, ötletes és kulturált autó. Motorja igen takarékos, belső tere tágas és tologatható ülés híján is fineszesen variálható. Ami lehetne jobb: a zajszigetelés és a csomagtér
Érett, ötletes és kulturált autó. Motorja igen takarékos, belső tere tágas és tologatható ülés híján is fineszesen variálható. Ami lehetne jobb: a zajszigetelés és a csomagtér
Fotó megosztása:
249,5 centivel a Jazz tengelytávja a legkurtább, hossza is a legkisebb
249,5 centivel a Jazz tengelytávja a legkurtább, hossza is a legkisebb
Fotó megosztása:
Könnyű vele parkolni, fordulóköre jobb a két konkurensénél
Könnyű vele parkolni, fordulóköre jobb a két konkurensénél
Fotó megosztása:
Elegance kivitelben a Jazz gazdagon felszerelt autó, automatikus légkondicionálóval, motorosan behajtható tükrökkel, könnyűfém felnivel
Elegance kivitelben a Jazz gazdagon felszerelt autó, automatikus légkondicionálóval, motorosan behajtható tükrökkel, könnyűfém felnivel
Fotó megosztása:
Változik a vezérlési idők mellett a szelepnyitási mélység is az i-VTEC szelepvezérléssel
Változik a vezérlési idők mellett a szelepnyitási mélység is az i-VTEC szelepvezérléssel
Fotó megosztása:
Még több extrát kínál a Note I-Way, amelyben kulcs nélküli indítás és bőrbevonatú kormány is van
Még több extrát kínál a Note I-Way, amelyben kulcs nélküli indítás és bőrbevonatú kormány is van
Fotó megosztása:
Erősen megdől kanyarban a Note, akárcsak a Jazz
Erősen megdől kanyarban a Note, akárcsak a Jazz
Fotó megosztása:
Kedvező árával a Note megelőzte a Citroënt, ár/érték aránya a legjobb. Abszolút elég bele a kedvező fogyasztású 1,4-es benzines, előnye még a tágas hátsó tér. Legnagyobb baja a harsány motorzaj és a sok olcsó műanyag
Kedvező árával a Note megelőzte a Citroënt, ár/érték aránya a legjobb. Abszolút elég bele a kedvező fogyasztású 1,4-es benzines, előnye még a tágas hátsó tér. Legnagyobb baja a harsány motorzaj és a sok olcsó műanyag
Fotó megosztása:
A bumeráng formájú hátsó lámpa az egyetlen érdekes designelem
A bumeráng formájú hátsó lámpa az egyetlen érdekes designelem
Fotó megosztása:
Kedvező az 1,1 tonna alatti önsúly. A Nissan és a C3 Picasso Euro NCAP-töréstesztje csak négycsillagos, a Jazzé öt
Kedvező az 1,1 tonna alatti önsúly. A Nissan és a C3 Picasso Euro NCAP-töréstesztje csak négycsillagos, a Jazzé öt
Fotó megosztása:
88 lóereje elmarad a többiek teljesítményétől, de kiegyensúlyozott és kis fogyasztású motor
88 lóereje elmarad a többiek teljesítményétől, de kiegyensúlyozott és kis fogyasztású motor
Fotó megosztása:
Kicsit műanyagízű az alapfelszereltséghez közeli C3 Picasso műszerfala. A vékony tetőoszlopokat hiányoltuk a konkurensekben
Kicsit műanyagízű az alapfelszereltséghez közeli C3 Picasso műszerfala. A vékony tetőoszlopokat hiányoltuk a konkurensekben
Fotó megosztása:
Sok a kemény műanyag, ezzel együtt jól mutat a Jazz belső tere
Sok a kemény műanyag, ezzel együtt jól mutat a Jazz belső tere
Fotó megosztása:
Kiütközik a spórolás a Nissan belső terén
Kiütközik a spórolás a Nissan belső terén
Fotó megosztása:
Tengelyirányban is állítható a Citroën kormánya, a kényelemmel sincs baj
Tengelyirányban is állítható a Citroën kormánya, a kényelemmel sincs baj
Fotó megosztása:
Elfogadható az üléshelyzet, de rövid az ülés állítási tartománya a Jazzben
Elfogadható az üléshelyzet, de rövid az ülés állítási tartománya a Jazzben
Fotó megosztása:
Csak le-fel mozgatható a Note kormánya
Csak le-fel mozgatható a Note kormánya
Fotó megosztása:
Praktikus az utasülés lapja alatti rejtekhely. Extraként a Citroën előrehajtható utas oldali támlával igyekszik ezt ellensúlyozni
Praktikus az utasülés lapja alatti rejtekhely. Extraként a Citroën előrehajtható utas oldali támlával igyekszik ezt ellensúlyozni
Fotó megosztása:
Elöl nagyon jól elférni a Citroënben
Elöl nagyon jól elférni a Citroënben
Fotó megosztása:
Hátratolt üléssel is csekélyebb a lábtér, mint a többieknél
Hátratolt üléssel is csekélyebb a lábtér, mint a többieknél
Fotó megosztása:
15 centit mozgatható az osztott üléspad előre és hátrafelé
15 centit mozgatható az osztott üléspad előre és hátrafelé
Fotó megosztása:
Minden fotóhoz egy 190 centis sofőrhöz állítottuk be a vezetőülést. A támla dőlésszöge sok fokozatban variálható
Minden fotóhoz egy 190 centis sofőrhöz állítottuk be a vezetőülést. A támla dőlésszöge sok fokozatban variálható
Fotó megosztása:
Kényelmesek a Jazz ülései, de nem tolhatók eléggé hátra
Kényelmesek a Jazz ülései, de nem tolhatók eléggé hátra
Fotó megosztása:
Mozgatható üléspad nélkül is tágas a lábtér a csupán 3,9 méteres Hondában. A támlának két állása van
Mozgatható üléspad nélkül is tágas a lábtér a csupán 3,9 méteres Hondában. A támlának két állása van
Fotó megosztása:
Főként a motorzaj zavart a Note-ot vezetve
Főként a motorzaj zavart a Note-ot vezetve
Fotó megosztása:
Rendkívül tágas hátul a Nissan, de a támla dőlésszöge nem állítható
Rendkívül tágas hátul a Nissan, de a támla dőlésszöge nem állítható
Fotó megosztása:
Előrehúzott üléssel kevésbé vidám a helyzet, de nagyobb a csomagtér
Előrehúzott üléssel kevésbé vidám a helyzet, de nagyobb a csomagtér
Fotó megosztása:
Kartámasz, sok hely: mintha nem is egy apró egyterűben ülnék
Kartámasz, sok hely: mintha nem is egy apró egyterűben ülnék
Fotó megosztása:
Teljesen előretolt üléssel 500, ebben az állásban 385 literes a C3 Picasso csomagtere. Ide a legkényelmesebb rakodni
Teljesen előretolt üléssel 500, ebben az állásban 385 literes a C3 Picasso csomagtere. Ide a legkényelmesebb rakodni
Fotó megosztása:
335 literes a Jazz csomagtartója, még éppen befért mind a négy csomag
335 literes a Jazz csomagtartója, még éppen befért mind a négy csomag
Fotó megosztása:
280-437 literes a Note csomagtere, érezhetően kisebb a többiekénél, így a fotótáska nem fért a kabinbőrönd, a babakocsi és a kismotor mellé
280-437 literes a Note csomagtere, érezhetően kisebb a többiekénél, így a fotótáska nem fért a kabinbőrönd, a babakocsi és a kismotor mellé
Fotó megosztása:
A Citroën padlószintje alá is lehet rakodni, az ülés könnyedén lehajtható
A Citroën padlószintje alá is lehet rakodni, az ülés könnyedén lehajtható
Fotó megosztása:
Mélyre süllyed az üléspad a Hondában. A tulipántos ládát küszöbön kell átemelni
Mélyre süllyed az üléspad a Hondában. A tulipántos ládát küszöbön kell átemelni
Fotó megosztása:
Bicikli vagy festmény szállításához jól jön a felhajtható ülés
Bicikli vagy festmény szállításához jól jön a felhajtható ülés
Fotó megosztása:
Kevés helyet foglal az összesimuló ülésrész
Kevés helyet foglal az összesimuló ülésrész
Fotó megosztása:
Sok hely van a padlószint alatti üregben, a két elválasztóelem középen és legalul is rögzíthető
Sok hely van a padlószint alatti üregben, a két elválasztóelem középen és legalul is rögzíthető
Fotó megosztása:
Hátulról is előre lehet tolni a Note ülését, a Citroën C3-ban ez csak az utastér felől lehetséges
Hátulról is előre lehet tolni a Note ülését, a Citroën C3-ban ez csak az utastér felől lehetséges
Fotó megosztása:
Olcsó megoldás a Citroënen kampója a kalaptartó zsinórjának
Olcsó megoldás a Citroënen kampója a kalaptartó zsinórjának
Fotó megosztása:
A Hondában pont ugyanilyen megoldással találkoztunk
A Hondában pont ugyanilyen megoldással találkoztunk
Fotó megosztása:
A Note ebben az apróságban igényesebb a konkurenciánál
A Note ebben az apróságban igényesebb a konkurenciánál
Fotó megosztása:
Sokkal több cucc fér a Citroën ajtótárolóiba, mint a két japánéba
Sokkal több cucc fér a Citroën ajtótárolóiba, mint a két japánéba
Fotó megosztása:
A Hondából rögtön kimaradt az 1,5 literes üveg
A Hondából rögtön kimaradt az 1,5 literes üveg
Fotó megosztása:
Még kisebb a térképtartó a Nissanban
Még kisebb a térképtartó a Nissanban
Fotó megosztása:
Ment közben nem tartja meg a flaskákat és poharakat a Citroën
Ment közben nem tartja meg a flaskákat és poharakat a Citroën
Fotó megosztása:
Nehézkesen és pontatlanul kapcsolható a C3 Picasso váltója
Nehézkesen és pontatlanul kapcsolható a C3 Picasso váltója
Fotó megosztása:
A Collectionhoz manuális, az Exclusive kivitelhez automatikus légkondi jár
A Collectionhoz manuális, az Exclusive kivitelhez automatikus légkondi jár
Fotó megosztása:
Nem kedveljük a digitális műszereket,jobbak az analóg órák
Nem kedveljük a digitális műszereket,jobbak az analóg órák
Fotó megosztása:
Rengeteg pohártartó van a Jazzben
Rengeteg pohártartó van a Jazzben
Fotó megosztása:
Bármilyen pendrive rádugható a drótvégen lógó USB-csatlakozóra
Bármilyen pendrive rádugható a drótvégen lógó USB-csatlakozóra
Fotó megosztása:
Szériafelszerelés az Elegance-ban az automatikus légkondicionáló
Szériafelszerelés az Elegance-ban az automatikus légkondicionáló
Fotó megosztása:
Jó ötlet: a légkondiból érkező levegő segít hűvösen tartani az üdítőt
Jó ötlet: a légkondiból érkező levegő segít hűvösen tartani az üdítőt
Fotó megosztása:
Precízen és finoman mozog a Honda sebességváltója
Precízen és finoman mozog a Honda sebességváltója
Fotó megosztása:
Elöl és hátul is van kartámasz a Note-ban
Elöl és hátul is van kartámasz a Note-ban
Fotó megosztása:
Könnyen jár a Nissan váltója
Könnyen jár a Nissan váltója
Fotó megosztása:
Automatikus légkondi van a Visia alapmodellt kivéve az összes Note-ban
Automatikus légkondi van a Visia alapmodellt kivéve az összes Note-ban
Fotó megosztása:
A középső fedél alatt lakik az USB-bemenet
A középső fedél alatt lakik az USB-bemenet
Fotó megosztása:
Elegendő rakodóhely van a Nissanban
Elegendő rakodóhely van a Nissanban
Fotó megosztása:
A költségek sok mindenről döntenek, de a kedvező árú Jazz elsősége nem volt veszélyben. Kiváló ár-érték arányával a Note meg tudta előzni a tulajdonságok értékelése után még a második helyen álló C3 Picassót
A költségek sok mindenről döntenek, de a kedvező árú Jazz elsősége nem volt veszélyben. Kiváló ár-érték arányával a Note meg tudta előzni a tulajdonságok értékelése után még a második helyen álló C3 Picassót
Fotó megosztása:
A Citroën nyomatékosabb, magasabb, szélesebb, hosszabb és nehezebb a vetélytársaknál
A Citroën nyomatékosabb, magasabb, szélesebb, hosszabb és nehezebb a vetélytársaknál
Fotó megosztása:
A tulajdonságok értékelésében nagyjából egyenrangú a Jazz és a kis Picasso. A Nissan alacsony árával fordít és feljön a második helyre
A tulajdonságok értékelésében nagyjából egyenrangú a Jazz és a kis Picasso. A Nissan alacsony árával fordít és feljön a második helyre
Fotó megosztása:
Kedvező az 1,1 tonna alatti önsúly. A Nissan és a C3 Picasso Euro NCAP-töréstesztje csak négycsillagos, a Jazzé öt
A Nissan és a C3 Picasso Euro NCAP-töréstesztje csak négycsillagos, a Jazzé öt
Egy átlagos családfő nincs könnyű helyzetben a mai Magyarországon. Törleszteni kell a lakáshitelt, finanszírozni a gyermekek oktatását, előtakarékoskodni nyugdíjas korára, hogy csak három feladatot említsünk.
Legalább az autó ne vigye a pénzt
Ebben a helyzetben élmények helyett magas használati értéket és alacsony költségeket vár el a családi autótól, ezért egy használt, de nem agyonvágott Octavia RS árából három kis egyterűt hasonlítottunk össze, az Autó2 Autó és Stílus című lap munkatársaival közösen.
2008-ban jött ki, kétmillió eladott autó után az első Jazz utódja
2008-ban jött ki, kétmillió eladott autó után az első Jazz utódja
Egyik modell sem friss eresztés: a Jazz és a C3 Picasso 2008-ban jelent meg, a Note már hatodik évét tapossa. A Citroën C3 és a Nissan majdnem 20 centivel hosszabb a Jazznél, de kitűnő helykihasználása miatt a Hondát nem tudják lelépni.
Hátul a Note a legtágasabb
Hátul a Note-ben lehet a legkényelmesebben trónolni, hátratolt üléspaddal itt fér el legjobban a térdünk és még kartámasz is van. A Citroën a hosszirányú állítással sem éri el a fix üléspados Jazz bőséges lábterét. Lakliknak a C3 a legszűkebb hátul, de a magas üléspad kellemes.
A Jazzben mindenkinek jut pohártartó, fejenként több is, mi azonban többre értékeljük a tágas ajtómélyedést a Citroënben, ahol másfél literes flaskáknak is van hely. A kikapcsolható utas oldali első légzsákot kipipálhatjuk, mind a három autóban kiiktatható a slusszkulccsal.
Kicsit műanyagízű az alapfelszereltséghez közeli C3 Picasso műszerfala. A vékony tetőoszlopokat hiányoltuk a konkurensekben
USB-nyílás és rakodóhelyek
Praktikus az utasülés lapja alatti rejtekhely. Extraként a Citroën előrehajtható utas oldali támlával igyekszik ezt ellensúlyozni
Praktikus az utasülés lapja alatti rejtekhely. Extraként a Citroën előrehajtható utas oldali támlával igyekszik ezt ellensúlyozni
Rakodóhelyekkel a C3 sem áll rosszul, de a Note lepipálja a felhajtható utasülés alatti rekesszel, a Jazz pedig a váltó környéki rekeszekkel nyújt többet.
Mindhárom tesztautóban volt USB-csatlakozó, de a Nissan csak az I-Way csúcsmodellhez adja. A Citroënnél a legjobban felszerelt Exclusive-ban alapáron jár, a középső felszereltséggel 70 000 forintos extra a Bluetooth-kihangosítással csomagban, míg a Jazzben a Trend alapmodellt kivéve szériafelszerelés.
Sokat elnyel a C3 Picasso
Legkésőbb a nyaraláshoz feltornyozott cuccok megmutatják, mi élvezett prioritást a Citroënnél: a csomagtartó.
Teljesen előretolt üléssel 500, ebben az állásban 385 literes a C3 Picasso csomagtere. Ide a legkényelmesebb rakodni
Teljesen előretolt üléssel 500, ebben az állásban 385 literes a C3 Picasso csomagtere. Ide a legkényelmesebb rakodni
Messze itt a legtágasabb a csomagtér, leghátra tolt üléssel is majdnem akkora, mint a Nissané előrehúzott paddal, a Jazzt is könnyen megelőzi.
Mindhárom autóban egy szintbe hajlanak a hátsó támlák a padlóval. A Citroënbe és a Nissanba kényelmesebb kredencet rakodni, mert ez a szint egy magasságban van a csomagtér aljával, a Hondában viszont küszöbön kell kiemelni a tulipántos ládát. Ennek az előnye a magasabb csomagtér.
A Nissan kap egy piros pontot a csomagtér felől is előrelökhető padért, mert a Picassóból kimaradt ez a kallantyú, a Jazz pedig a felhajtható ülőlapért, amivel biciklit vihetünk keresztben, esetleg festményt vagy Ming-korabeli padlóvázát.
Jazz, a kifinomult
Mozgatható üléspad nélkül is tágas a lábtér a csupán 3,9 méteres Hondában. A támlának két állása van
Mozgatható üléspad nélkül is tágas a lábtér a csupán 3,9 méteres Hondában. A támlának két állása van
Amikor külön-külön jártunk pár napot a tesztautókkal, mindegyikkel elégedettek voltunk, csak egyikből a másikba átülve domborodtak ki a különbségek. Jóllehet a másik kettőben sem vészesen durung az A-oszlop, most is nagyon tetszett a C3 Picassóban az oldalanként két vékony tetőoszlop a tömbök helyett.
Hármuk közül a Jazz a legkifinomultabb autó. Motorja egyenletesebben jár, mint a Citroëné vagy a Nissané, műanyagjai igényesebbnek tűnnek a Note olcsó hatású műszerfalánál. Váltója a legpontosabb, mert a Nissané rövid utakon és könnyen jár ugyan, de nem ennyire egzakt, a C3 Picassóban pedig gyatrán kapcsolható, akadozó karral kell együtt élni.
1,4 literes benzines motorral a C3 Picasso fogyaszt a legtöbbet, átlagosan 7,2 litert. A Note beéri 6,8, az igen takarékos Jazz pedig 6,2 literrel
Motorok: alig van különbség
Változik a vezérlési idők mellett a szelepnyitási mélység is az i-VTEC szelepvezérléssel
Változik a vezérlési idők mellett a szelepnyitási mélység is az i-VTEC szelepvezérléssel
Nincs nagy eltérés a motorok között. A C3 1,4 VTi-jét már dicsértük egy korábbi cikkben. 136 Nm nyomatéka valamivel nagyobb a többiekénél, erőleadása egyenletes és pörögni is szeret, ha sietünk.
Nagyjából ugyanezt tudja a Nissan. A többieknél jobban megérzi a légkondi bekapcsoló kompresszorát, de 88 lóerővel is alig tűnt gyengébbnek a másik két autónál. Egészségesen húz alacsony fordulaton, sajnos kihúzatva nem szabadul fel, inkább kínlódik. Sokkal ésszerűbb választás, mint a dízel.
Valamivel jobban megy a Note-nál a Jazz, amely könnyedebben pörög fel és az i-VTEC révén változó szelepvezérlést és szelepemelést is felmutathat, bár ez inkább fogyasztásának tesz jót, nem az erejének.
Bedőlő japánok, feszesebb francia
Jobban bírja a húzós kanyarokat a két japánnál, de a Honda futóműve kényelmesebb
Jobban bírja a húzós kanyarokat a két japánnál, de a Honda futóműve kényelmesebb
Kicsit is tempósabb kanyargásra egyedül a C3 Picasso alkalmas, futóműhangolása jóval határozottabb, mint az irányváltáskor egyformán lágyan billegő japán egyterűeké. Ezt úgy is felfoghatjuk, hogy érzékeny gyomrú utasok a kevésbé imbolygó Citroënben bírják legjobban a hegyi szakaszokat.
Hosszabb utakon a Nissanból hiányzik a hátsó támla szögének állíthatósága. A Hondában összesen két állás van, de ez is segít a fészkelődésben, a Citroëné pedig több fokozatban variálható. A puritán tesztautóból kimaradt, de az Exclusive kivitelben járó Voyage csomaggal ledönthető az első utasülés támlája, kapunk csomagtér-világításként használható elemlámpát, plusz egy belső tükröt a csemetékhez, hátsó naprolókat, padlóbeli rakodórekeszeket és asztalkákat is.
Mindhárman hangosak
Főként a motorzaj zavart a Note-ot vezetve
Főként a motorzaj zavart a Note-ot vezetve
Rugózási kényelemben a Honda a legjobb és érzésre ez a legkevésbé hangos modell. Túlságosan rövid áttételezése miatt ebben is erős a zaj, mert 130-nál már 3900 a fordulatszám ötödikben, míg a Citroënben 3850, a Nissanban csak 3600. Ennek ellenére a Nissan motorja túlharsogja a másik kettőt.
Egyik autóban sem rosszak az ülések, némi előnnyel a Hondánál. A Nissanban nincs tengelyirányú kormányállítás, amit a konkurensek megadnak a jobb üléshelyzet érdekében. 2012-ben elég égő, hogy a Note-ból kimaradt az indexkar megérintésére hármat villanó irányjelző, ami egy Dacia Lodgyban is elérhető, a SEAT Ibiza pedig 2002 óta nyújtja.
Kényelmesek a Jazz ülései, de nem tolhatók eléggé hátra
Kényelmesek a Jazz ülései, de nem tolhatók eléggé hátra
Komolyabb hiba a Honda szerény ülésállítási tartománya, 190 centivel már az utolsó állásba kell szánkázni az üléssel.
Hasonló motor, eltérő fogyasztás
1,4 literes benzines motorral a C3 Picasso fogyaszt a legtöbbet, átlagosan 7,2 litert. A Note beéri 6,8, az igen takarékos Jazz pedig 6,2 literrel. Tisztán városban 7 és 8 liter közötti fogyasztásra kell berendezkedni, méréseink szerint a két japán a héthez, a legkisebb Picasso a 8 hoz áll közelebb.
Egyedül a Nissan nem segít spórolni a gazdinak váltásra figyelmeztető jelekkel. A Hondában a nyilakon felül zöld Eco lámpácska ég a műszerfalon, amikor jó a fogyasztás, a Citroën pedig a műszerfalon felvillanó jeleken túl garanciális LPG-átalakítással is támogatja a takarékoskodást. A 285 000 forintos ár abszolút méltányos, a biztonsági szelepes rendszerrel mélygarázsokba is behajthat az autógázzal spóroló tulaj.
ÁRAK |
Listaárak a képeken látható modellek felszereltségével* |
Citroën C3 1,4 Collection |
4 400 000 Ft (4 000 000 Ft) |
Honda Jazz 1,4 Elegance |
4 039 990 Ft (3 912 990 Ft) |
Nissan Note 1,4 I-Way |
4 069 000 Ft (3 619 000 Ft) |
Listaárak összehasonlítható felszereltség esetén* |
Citroën C3 1,4 VTi Exclusive |
4 830 000 Ft (4 430 000 Ft) |
Honda Jazz 1,4 Elegance |
4 039 990 Ft (3 912 990 Ft) |
Nissan Note 1,4 Acenta+ |
3 849 000 Ft (3 399 000 Ft) |
*Zárójelben az adott modell kedvezményes ára
Nem lehet tökéletesen azonos felszereltségre hozni a három autót, mert például a Hondába Elegance szinten nem rendelhető sebességtartó automatika, ami az eggyel olcsóbb C3 Picassóhoz is jár. A Note Acenta+-ban nincs USB-csatlakozó, mint a másik kettőben, de bőrkormányos és van benne tempomat. A Citroën az Exclusive szinten tolatóradart is ad, de a többiekben széria ESP 105 000 forintos extra.
Furcsa felállás: drága a francia, jutányos a japán
Ám egymáshoz igazított felszereltséggel is megmarad a különbség. A Note ára nagyon kedvező, utána jön a Jazz és a japánoknál még akcióban is sokkal drágább C3 Picasso.
Árát annál is nehezebb megemészteni, mert a felvidéki Nagyszombaton készül, közel sem nyugati bérszínvonalon és szállítási költsége is más egy kicsit, mint a Kínából behajózott Jazzé.
A két japán autó egyformán 3 év/100 000 kilométer garanciát kínál, míg a Citroën csak két, kilométer-korlátozás nélküli évet. A francia autóhoz 98 500 forintért nyújtható meg a jótállás 5 év/100 000 kilométerre, de a Nissan ajánlata jobban hangzik: 100 280 forintért lesz belőle 5 év/150 000 kilométer.
2 év/ 30 000 kilométeres intervallummal a Citroën szervizperiódusa a leghosszabb, a többieket évente vagy 20 000 kilométerenként kell márkaszervizbe vinni.
A tulajdonságok értékelésében nagyjából egyenrangú a Jazz és a kis Picasso. A Nissan alacsony árával fordít és feljön a második helyre
ÉRTÉKELÉS
1. Honda Jazz 1,4 – 194 pont
Érett, ötletes és kulturált autó. Motorja igen takarékos, belső tere tágas és tologatható ülés híján is fineszesen variálható. Ami lehetne jobb: a zajszigetelés és a csomagtér.
2. Nissan Note 1,4 – 179 pont
Kedvező árával a Note megelőzte a Citroënt, ár/érték aránya jobb két konkurensénél. Abszolút elég bele a kedvező fogyasztású 1,4-es benzines, előnye még a tágas hátsó tér. Legnagyobb baja a harsány motorzaj és a sok olcsó műanyag.
3. Citroën C3 Picasso 1,4 – 177 pont
Drágasága miatt veszített a Citroën, amely a belépő motorral is szerethető, vidám családi autó, ha van pénzünk megszórni extrákkal. Csomagtere kiemelkedő, egyedülálló a vékony tetőoszlop, de a hátsó lábtér csak közepes és ára mellett fogyasztása is a legmagasabb.