A Fiat a tervezettnél félmilliárd euróval kevesebbet költ az idén beruházásokra Európában. Az olasz autógyár vezérigazgatója, Sergio Marchionne az autópiac gyengélkedésével indokolta a döntést.

Az európai autógyártók szövetsége (ACEA) pénteken ismertetett adatai szerint májusban 8,4 százalékkal csökkent a forgalomba helyezett új autók száma Európában az előző év hasonló időszakához képest az áprilisi 6,5 százalékos esést követően.

Elhalasztotta az új Puntót a Fiat 1
Elhalasztotta az új Puntót a Fiat 7


Olaszországban az európai átlagnál jóval nagyobb mértékben, 14 százalékkal csökkentek az eladások. 2012 májusában a Fiat-csoport értékesítése 12,3 százalékkal esett vissza a tavalyi év azonos időszakához képest Európában, miközben a fontosabb márkáknál átlagosan 8,7 százalék volt a csökkenés. A tavalyi 91 ezer darab helyett csak 79 ezer autót adott el a konszern. Az Alfa és a Fiat eladásai esnek, a Jeep forgalmazás növekedésének köszönhető, hogy „csak” ennyire rosszak a számok.

Marchionne e hónap elején azt is bejelentette, hogy 2014-re halasztják a Punto és a Bravo új változatának piaci bevezetését. A vezető, aki egyébként most az ACAE vezetője is hangsúlyozta, hogy az európai autóiparnak szüksége lenne, hogy az EU szabályozása sokkal támogatóbb legyen, hogy fenntartsa és megerősítse az ágazat pozícióját nagyon erős versenyben a világpiacon.

Kijelentette, hogy az európai gyártók világelsők a CO2-csökkentést célzó technológiák, a közúti biztonsági megoldások és intelligens mobilitási koncepciók terén. „Okosabb” szakpolitikával és szabályozással lehetne és kellene megerősítenie az ágazat versenyképességét, amelynek előnyeit az európai gazdaság egésze élvezhetné.

Forrás: MTI