Nem kétség, ha a pőre számokat nézzük, az igazi lóerőgyárakat a gyorsulási versenyek adják. Ebben a sportban pár másodperc a lényeg, akár a rövidtávfutóknál, csak az izommunka számít. Ezért a többi autós küzdelemhez mérten egész alacsony összegből méregerős szörny építhető.
Így fordulhat elő, hogy egy kopott kettes Golf orrában 900 lóerő tomboljon, ráadásul megtartva a gyári motor eredeti térfogatát. Egy Garret GTX 4202R típusú turbó felelős az 1.8 literes 16 szelepes motor brutális teljesítményért, amivel kitűnő 8,9 másodperc alatt tudható le a gyorsulók örök ellenfele, az 1/4 mérföld.
Utcai viszonylatban ez az összkerékhajtású Golf bármit megesz a pirosnál, a százas tempót 2.8 másodperc alatt éri el, és a kilencedik másodpercben már 270 km/h sebességgel halad. Igaz másra nem alkalmas, és valószínűleg hipermagas a szervizigénye, de csak egyszer alázzon le egy milliárdos Veyron tulajdonost, már megérte.