Az M0 útgyűrű déli szektorának jelenleg üzemelő M7-M6 autópályák közötti 7 km hosszú szakaszán a burkolat jelenleg annyira rossz minőségű, hogy forgalombiztonsági és utazáskényelmi szempontból szükséges az új szakasz átadása előtt a meglévő félpálya aszfaltburkolatának teljes cseréje – közölte az Állami Autópálya Kezelő Zrt..  

Bontják az M0-st 1
Bontják az M0-st 13


Szerencsére mostanra elkészült az M0 új, második pályájának ugyanitt párhuzamosan futó szakasza, amellyel a jövőben 2×3 sávosra bővül az út. A forgalmat ezen a szakaszon teljes egészében az új betonburkolatú pályarészre helyezik át, amíg a régi szakaszt felújítják. Az új szakaszon is irányonként két forgalmi sávon lehet haladni, melyeket terelőfal választ el egymástól.

A forgalomterelés kiépítése – a terelőfal áthelyezésének időigénye miatt, melyet éjszakánként végeznek – kb. egy hét alatt történik meg. A munkálatok kedden este kezdődtek.

Az új szakasz forgalomba helyezésével egy időben megkezdődik a régi pálya szerkezetének megerősítése. A kivitelező ezalatt elvégzi a meglévő aszfaltburkolat marását, javítását, 7 cm kötőréteget és erre 4 cm kopóréteget épít.

A munkák alatt az Annahegyi pihenőhelyet mindkét oldalon lezárják, és továbbra sem lehet felhajtani a 7. sz. főúti csomópontban az M1 autópálya felé. Az M7 autópálya csomópontjában a csomóponti ág zárása megszűnik.

A pályaszerkezet megerősítési munkái egy hónapig tartanak, így várhatóan július végén, augusztus elején mindkét irányban három forgalmi sávon közlekedhetnek a járművek az M0 autóút ezen szakaszán.

Az M0 déli szektora, – az M7 és M5 autópálya közötti szakasz – Magyarország legforgalmasabb tranzitútja. Bővítése kiemelten fontos projekt, összességében 50 milliárd forintot meghaladó beruházás.