A Forma-1-ben évek a óta a költségcsökkentés az egyik legtöbbet emlegetett szó, a csapatok és a Nemzetközi Automobil Szövetség 2013-ra egy komoly szabálycsomaggal is készül ezen a téren. Bár korábban a nagy konstruktőrök által tervezett-épített autók kicsiknek való eladása is a lehetséges megoldások között szerepelt, a középcsapatok érthető ellenállása miatt ez az út járhatatlannak tűnik, azonban az ötlet egyik pártolója, Bernie Ecclestone továbbra is szeretné, ha ez megvalósulhatna. Ha másképp nem, hát úgy, hogy az előző évi modelleket vennék meg a mezőny végi alakulatok.
„Nem hiszem, hogy lesz belőle valami, de én szeretném, ha lennének kisebb csapatok, amelyek a nagyoktól vennék a kocsit, mondjuk az előző évit. Ülhetnének ezekbe újoncok” – mondta korábban Ecclestone. „Némelyik csapat biztosan eredményesebb lehetne, mint most, úgy, hogy közben kevesebbet is költene.”
A Ferrarinak nincs ellenére az ötlet, a Mercedes viszont minden erejével harcol ellene. „Csak képzeljük el, mi történne, ha valaki az idei szezonban egy előző évi konstrukcióval menne. Szerintem könnyű kitalálni” – nyilatkozta a sportfőnök Norbert Haug. A Lotusnál nincs ekkora ellenállás: „Ha a kliensautókkal jót tehetünk az F1-nek és a jövőnek, miért ne? Nyitott a kérdés” – fogalmazott Eric Boullier csapatfőnök.
Jelenleg minden csapatnak önállóan kell autót építenie, a Concorde Agreement jelenlegi változata azonban év végén lejár, így van lehetőség a változtatásra. „Egy ötlet csak egy ötlet” – mondta a kliensautókról a 2010-es belépése óta pont nélkül álló Caterham ügyvezető igazgatója, Riad Asmat. „Büszkék vagyunk arra, ameddig eljutottunk és amit építettünk. Konstruktőrként jöttünk és reméljük, azok is maradunk.”
A korábbi mérnök és menedzser Joan Villadelprat szerint rossz a kliensautós irány. „Ez az ötlet szembemegy a Forma-1 szellemiségével” – vélekedett a spanyol. „Más módon kell csökkenteni a kiadásokat.”