F1: Kiverte a biztosítékot Schumacher szárnyügye 1
Michael Schumacher több éves várakozás után Valenciában ismét felállhatott a dobogóra, eredménye azonban egy ideig veszélyben volt. A hétszeres bajnok az utolsó körben, sárga zászlós figyelmeztetés alatt nyitotta a hátsó szárnyat, amit a mögötte haladó Mark Webber rádión jelzett csapatának. A Red Bull ugrott a témára, mert Sebastian Vettel és Felipe Massa ugyanezért a vétségért Barcelonában áthajtásos büntetést kapott.

Ezúttal mások voltak a körülmények: ahogy arra a versenybírók felmentő ítéletükben rámutattak, Schumacher valóban nyitotta a szárnyat, de a sárga zászlós szakasznál azonnal lassított. A kérdéses szektorban három tizeddel volt lassabb, mint a mögötte haladó Webber, így az ítélet szerint nem volt indokolt a büntetés. Vettel és Massa Barcelonában azért kaptak áthajtásost, mert a sárga zászlós körben gyorsabbak voltak, mint az eggyel korábbiban, vagyis nem vették el a gázt. A Red Bull nehezen fogadja el a történteket, annak ellenére, hogy a szabályokban konkrétan nem szerepel ilyen jellegű tiltás.

„Sebastian büntetése után volt egy találkozó, ahol egyhangúan egyetértettünk abban, hogy sárga zászló alatt ezentúl nem szabad használni a DRS-t és a KERS-t” – mondta Christian Horner csapatfőnök. „Meglepődtünk, hogy Michael nem kapott büntetést, világos állásfoglalásra lenne szükség.” Egyetért kollégájával Peter Sauber is: „Az FIA ugyanolyan eseteket olykor másképpen bírál el. Most is ez lehetett a helyzet” – fogalmazott a Sauber vezetője.

Nem ért egyet a felmentéssel a Red Bullhoz közel álló, az egykor a Toro Rosso csapatfőnökeként dolgozott Gerhard Berger sem. „Sárga zászló volt, teljesen egyértelmű, mi történt” – magyarázta Berger. „Webber a sárga zászló miatt nem előzhetett volna, de ez akkor is vétség volt. Nem játszhat szerepet a döntésnél, hogy Michaelről van szó, a szabályokat be kell tartani.”

A német autósport szövetség elnöke szerint nem az FIA-nél, hanem a Red Bullnál van a hiba. „A Red Bull kísérlete, hogy Schumachertől utólag elvegye a harmadik helyet, ismét feszültséget szít a csapatok között” – vélekedett Strietzel Stuck. „Nem számít, hogy nyitva volt-e szárny vagy sem, ezt a kérdést a tempó alapján kell eldönteni. A Red Bull utólag próbált javítani saját pilótája helyezésén, szerintem ez nem túl sportszerű.”

Érdekesség, hogy a felvételeken valóban jelentős sebességkülönbség látható a két pilóta között, de nem Schumacherre terhelően: amikor a német a DRS-t kikapcsolva 265 km/órás tempóra lassított, Webber mögötte 308 km/órás sebességgel haladt. A Mercedes az eset miatt valóban neheztelhet a Red Bullra, legalábbis erre utal Norbert Haug sportigazgató nyilatkozata: „Mark Webber ebben az ügyben nem tett semmi rosszat, csak jelezte csapatának, amit látott…”