A vitatott szépségű, nehezen bekategorizálható X1-es elődből világszerte durván 300 ezer darab kelt el. Hogy a jövőben is szépen alakuljanak ezek a számok, és újabb vevőket hódítson meg magának a márka, eljött a modellfrissítés ideje.
Sebészkés helyett smink, és kemény edzés: BMW X1 1
Kint

Elért életciklusának feléhez a BMW X1-es, így őt is utolérte a ráncfelvarrás, bár sebészkés helyett legfeljebb csak egy masszív sminkpamaccsal ugrálták körbe. Jó hír azonban, hogy a lemezek alatt azért komolyabb változások is történtek.
Változott a fényszórók rajza

Változott a fényszórók rajza

Változott a fényszórók rajza


Kívülről a ráncfelvarrásoknál megszokott menetrendet követték a BMW-nél, új összeállítású lámpákat rajzoltak az autónak, módosítottak az első- és a hátsó lökhárítón, illetve változtak a tükrök is, az oldalsó irányjelzők beköltöztek a tükör házába és nagyobb lett az autó színére fényezett felület is. Az autó méretei, formája azonban alapjaiban nem változott meg, mindössze négy új, eddig ismeretlen színnel gazdagodott az X1-es, illetve a katalógusban szereplő 19 colos kerekek is rendesen megszaporodtak.

Jövő-menő X1-es:

a videó a hirdetés után indul

Hogy a leendő vásárlók jobban a saját ízlésükre formálhassák az X1-est, háromféle  irányzat közül választhatnak. Az xLine a robusztus sokoldalúságot hangsúlyozza, a Sport Line nem meglepő módon a dinamizmust, agilitást domborítja ki, az M Sport csomag pedig azt hiszem önmagáért beszél.

Bent

A belsőbe a korábbi X1-esben hiába keresett prémium érzés is beszivárgott. Mivel az autó megkapta a nyolcfokozatú automatikus váltót, így a hozzátartozó látványos, szoborszerű váltókar is bekerült az utastérbe. Bent finomítottak a vezető felé forduló középkonzolon, valamint van opcionális, bőrborítású kormány is, amely szintén friss darab. Néhány kezelőszerv köré fényes fekete sávot növesztettek, a bőrülés domborodó X-et kapott díszként, és érdekes, fautánzatú borítás is került az utastérbe, amely leginkább egy sötét, olajtól csepegő vasúti talpfára emlékeztet.

Biztos valaki a BMW műfa-ügyi főosztályán megelégelhette a megszokott, rémes fautánzatokat, és szokatlan, de ugyanúgy rémes fautánzatok kitalálásába kezdett. Eddig egész jó eredménnyel, hiszen a nemrég nálunk járt Hármas BMW-ben is a fautánzat csodájára jártunk. Még az idétlen pohártartót lehet megszólni, aztán mást nem nagyon. Szép, ízléses anyagok, remek kidolgozás, igazi BMW-s hangulat terjeng bent.

Több a színre fényezett felület

Több a színre fényezett felület

Frissen tervezett, új bőrborítású kormánnyal is megrendelhető

Frissen tervezett, új bőrborítású kormánnyal is megrendelhető

Frissen tervezett, új bőrborítású kormánnyal is megrendelhető


Igaz, az anyaghasználatban van némi logikai zavar, de biztos van rá furfangos mérnökmagyarázat, hogy miért a műszerfal teteje van pihepuha, gusztusos anyagból – amit jó eséllyel sosem érintünk meg semmilyen testrészünkkel – és térdmagasságban, kartávolságon belül, a kesztyűtartó környékén miért is van rideg, kemény plasztik.

Bár csomagtartója nem nyel el végtelen számban siklóernyőket, mégis aránylag jól használható. A tíz fokozatban állítható dőlésszögű hátsó üléstámla segítségével 420 és 360 liter között váltakozhat a csomagtartó befogadóképessége, attól függően, hogy a hátsó utasok kényelme, vagy a csomagtér mérete a fontosabb. Ha egyáltalán nincsenek hátul utasok, akkor akár 1350 literes is lehet a raktér.

Az alábbi képre kattintva a gyári fotográfus képeit nézhetik meg:

A lemezek alatt

Gyorsan, finoman dolgozik a nyolcfokozatú automatikus váltó

Gyorsan, finoman dolgozik a nyolcfokozatú automatikus váltó

Gyorsan, finoman dolgozik a nyolcfokozatú automatikus váltó


Meglepően nagy motorválasztékból – háromféle benzines és ötféle dízel – közül válogathatnak, akik X1-es BMW-t szeretnének a garázsba. Bővült a kínálat, így az X1 sDrive16d 116 lóerejétől az X1 xDrive28i 245 lóerejéig terjed a skála. A sDrive16d illetve a sDrive20d változatok takarékos, EfficientDynamics változatban is elérhetőek, amelyek akár 0,9 literrel is kevesebb üzemanyaggal beérik, mint a mezei társaik.

Start-Stop automatika, fékenergia visszanyerés, elektromos kormányrásegítés, és a takarékos váltásokat megkönnyítő fokozatajánló is található ezekben a változatokban.

Teljesen új az X1-esben a 25d motor, – soros, négyhengeres, ikerturbós, 218 lóerős – illetve a kis BMW megkapta a kategóriában igazi különlegességnek számító nyolcfokozatú automatikus váltót is.

Sebészkés helyett smink, és kemény edzés: BMW X1 72
Villámpróba

Egymás mellett a régi és az új modell eleje

Egymás mellett a régi és az új modell eleje

Egymás mellett a régi és az új modell eleje


A menetpróbán nem is próbáltak minket összekeverni különféle felszereltségű, színű, és motorú autókkal, hanem egységesen mindenkinek az új narancssárga autó jutott, az újdonságnak számító motorral és a nyolcfokozatú automatikus váltóval. A különösen rövidre sikerült, villámlátogatásnak is beillő menetpróbán mentünk vele német autópályán bőven kétszáz felett – a tükrök csapták a legnagyobb zajt – kanyarogtunk vele szűk utakon, és elkeseredetten kerestük az úthibákat is. Utóbbiakat hiába, így olyan illúziónk van, mintha az X1-es az aszfalt fölött lebegne menet közben.

Kissé ugyan nyers hangú a 25d motor, de roppant harmonikusan és takarékosan dolgozik együtt a nyolcfokozatú automatával. Utóbbi olyan lágyan és fürgén kapcsolja a fokozatokat, hogy a terhelésváltást szinte reménytelen feladat kiszúrni. Sajnos a rázós utak, az ülések hosszú távú kényelmének, vagy a fogyasztás megítélésére még meg kell várni a tesztautót. Az viszont már biztosnak tűnik, hogy komoly harc lesz majd a szerkesztőségben, hogy ki kaparintsa meg az autó kulcsait.