Magyarországon belül nincsenek óriási távolságok, de egy külföldi nyaralás helyszínére már keményebb próbatétel lehet eljutni, embernek és gépnek egyaránt. Segítünk mérsékelni az úttal járó veszélyeket
Magyarországon belül nincsenek óriási távolságok, de egy külföldi nyaralás helyszínére már keményebb próbatétel lehet eljutni, embernek és gépnek egyaránt. Segítünk mérsékelni az úttal járó veszélyeket
Fotó megosztása:
Soha ne akarjunk percre pontosan megérkezni, pláne ne versenyezzünk magunkkal, ne akarjuk megdönteni a 2008-as rekordot a horvát tengerpartig
Soha ne akarjunk percre pontosan megérkezni, pláne ne versenyezzünk magunkkal, ne akarjuk megdönteni a 2008-as rekordot a horvát tengerpartig
Fotó megosztása:
Könnyű ételeket fogyasztva biztonságosabb a vezetés
Könnyű ételeket fogyasztva biztonságosabb a vezetés
Fotó megosztása:
Dugó esetén a sáv szélére húzódva alakítsuk ki a mentők utcáját!
Dugó esetén a sáv szélére húzódva alakítsuk ki a mentők utcáját!
Fotó megosztása:
A táblázatban az osztrák ÖAMTC autóklub teszteredményei olvashatók európai autópálya-pihenőhelyekről, a következő képre kattintva jóval nagyobb méretben
A táblázatban az osztrák ÖAMTC autóklub teszteredményei olvashatók európai autópálya-pihenőhelyekről, a következő képre kattintva jóval nagyobb méretben
Fotó megosztása:
Kevesen állnak meg kétóránként pihenni, pedig ez volna a megfelelő. Mi azt tanácsoljuk, hogy legalább három és fél órányi vezetés után tartson szünetet mindenki! A táblázatban az osztrák ÖAMTC autóklub teszteredményei olvashatók európai autópálya-pihenőhelyekről
Kevesen állnak meg kétóránként pihenni, pedig ez volna a megfelelő. Mi azt tanácsoljuk, hogy legalább három és fél órányi vezetés után tartson szünetet mindenki! A táblázatban az osztrák ÖAMTC autóklub teszteredményei olvashatók európai autópálya-pihenőhelyekről
Fotó megosztása:
Egy modern autó felkészítése nem tart sokáig, de a biztosítási zöldkártya annak ellenére sem árt, hogy nem kötelező az EU-országokban. Legyen nálunk baleseti bejelentő, lehetőleg idegen nyelvű!
Egy modern autó felkészítése nem tart sokáig, de a biztosítási zöldkártya annak ellenére sem árt, hogy nem kötelező az EU-országokban. Legyen nálunk baleseti bejelentő, lehetőleg idegen nyelvű!
Fotó megosztása:
Aki vezet, akkor se igyon alkoholt, ha a helyi szabályok ezt eltűrik! A szesz bizonyítottan nem segít a vezetésben
Aki vezet, akkor se igyon alkoholt, ha a helyi szabályok ezt eltűrik! A szesz bizonyítottan nem segít a vezetésben
Fotó megosztása:
Nincs értelme sietni, a látnivalók nem szaladnak el. A kép Drezda belvárosában készült
Nincs értelme sietni, a látnivalók nem szaladnak el. A kép Drezda belvárosában készült
Fotó megosztása:
Aki nagyobb társasággal utazik, ismerje főbb vonalakban az utat, ne bízzon vakon a navigációban és ne ragaszkodjon a konvojban vezetéshez! Más adottságú autók más stílusban vezető sofőrjeihez fárasztó igazodni, kényelmesebb saját ritmusban haladni, előzni. Érdemes inkább fix találkozóhelyekben megállapodni és ott bevárni egymást
Aki nagyobb társasággal utazik, ismerje főbb vonalakban az utat, ne bízzon vakon a navigációban és ne ragaszkodjon a konvojban vezetéshez! Más adottságú autók más stílusban vezető sofőrjeihez fárasztó igazodni, kényelmesebb saját ritmusban haladni, előzni. Érdemes inkább fix találkozóhelyekben megállapodni és ott bevárni egymást
Fotó megosztása:
Aki nagyobb társasággal utazik, ismerje főbb vonalakban az utat, ne bízzon vakon a navigációban és ne ragaszkodjon a konvojban vezetéshez! Más adottságú autók más stílusban vezető sofőrjeihez fárasztó igazodni, kényelmesebb saját ritmusban haladni, előzni. Érdemes inkább fix találkozóhelyekben megállapodni és ott bevárni egymást
Hiba a vakhit a navigációban
Az előkészületekhez tartozik az autópálya-matricák beszerzése és egy zacskó elhelyezése fedélzeti szemétgyűjtőként. Jó szolgálatot tesznek a navigációsrendszerek, mégsem haszontalan interneten előre megtervezni az útvonalat és egy sárga cetlire felírni az útvonal vázlatát, a követendő városokat. A navigációskészülék útmutatása segít, de nem szabad csak és kizárólag erre hagyatkozni, mert a szoftver sem lehet naprakész mindenből, főleg nem az okosba beszerzett, frissítés nélküli verziók.
Aki nagyobb társasággal utazik, ismerje főbb vonalakban az utat, ne bízzon vakon a navigációban és ne ragaszkodjon a konvojban vezetéshez! Fárasztó más adottságú autók más stílusban vezető sofőrjeihez igazodni, kényelmesebb saját ritmusban haladni, előzni. Érdemes inkább fix találkozóhelyekben megállapodni és ott bevárni egymást.
Autópályán drágább a benzin
Bármerre indulunk, biztos, hogy a sztrádán kerül legtöbbe az üzemanyag. Az autó navigációsrendszerével vagy a mobiltelefonon futó programokkal nem butaság megnézni, hol van benzinkút a lehajtó pár kilométeres körzetében és inkább elfagyizni a családdal a kedvezőbb árfekvéssel megspórolt pénzt.
Franciaországba tartva fontos tudni, hogy július elsejétől kötelező alkoholszondát magánál tartania a vezetőnek. A szonda hiányáért csak novembertől jár 11 eurós (3200 Ft) büntetés, de egyszerűbb megvenni 2-5 euróért valamilyet benzinkúton vagy élelmiszerboltokban, mert ellenőrzéskor a rendőrök számon kérik. Franciaországban vagy például Horvátországban kevés alkohol fogyasztása után még lehet autózni, de mi azt javasoljuk, hogy ott se igyon soha, senki, aki vezet, ahol a szabályozás ezt eltűrné!