Az aszfalt és a beton is nagyon magas hőmérsékleten érkezik meg az építési területekre, és minél magasabb a levegő hőmérséklete, annál több ideje van a kivitelezőnek a burkolat terítésére. Hideg időben nem lehet aszfaltozni, ugyanis túl gyorsan köt meg a forró burkolat, ami a terítésnél problémát okozhat, illetve az elkészült friss aszfalt a hideg miatt feltöredezhet – áll a közleményben. Az aszfalt bedolgozási hőmérséklete közel 180 Celsius-fok, ehhez képest a 35 fokos levegő hűvösnek számít.
A NIF közleménye szerint a gyorsforgalmi utak közül az M3-as építése Nyíregyháza és Őr között és az M0-ás déli szektor bővítése jól halad. A keleti országrész autópályájánál ez év végére teszi a NIF a műszaki átadás megkezdését, míg a budapesti körgyűrű M7-M6 autópályák közötti része – a felújított régi pályaszakasszal együtt, 2 x 3 sáv plusz leállósávos kialakítással – augusztusban már a közlekedők rendelkezésére áll. Az M0-ás többi részét, tehát az M6-ostól az M5-ösig várhatóan 2013 nyarán vehetik birtokba az autósok.
Persze a munkások biztosan szívesebben építenének utat hűvösben. A meleg időben – már 24 fok felett – a munkások részére 30 percenként 14-16 fokos ivóvizet kell biztosítani, tartósan magas hőmérsékletnél pedig az útépítőknek óránként minimum 5, maximum 10 perc pihenő jár.