A Nemzetközi Automobil Szövetség is figyel azokra a kritikákra, amelyeket a stewardok egyes döntéseivel kapcsolatban fogalmaznak meg az újságírók és rajongók. Elismerve, hogy a büntetések jelenlegi rendszere nem a legjobb, a szövetség elkezdte a szabályok felülvizsgálatát.
A változtatások központi eleme, hogy az enyhébb szabálytalanságokért járjon enyhébb, míg a súlyosabbakért keményebb büntetés. Nagy általánosságban jelenleg az áthajtásos büntetést favorizálják a stewardok, noha vannak olyan esetek, amikor ez túl szigorúnak bizonyul és túl nagy hátrányt okoz a pilóta számára.
Az áthajtásos helyett a jövőben előtérbe kerülhetnek az időbüntetések, amelyek az enyhébb kihágásokat 5-10-15 másodperces, a végeredményből levonásra kerülő szankcióval büntetnék. Az új rendszer bevezetése Charlie Whitingtól is függ, a felmerült ötletekre nyitott volt az FIA versenyigazgatója.