2012. január 1. és június 30. között összesen 6753 személysérüléses közúti baleset történt Magyarországon, 5,31%-kal kevesebb, mint 2011 azonos időszakában. Akkor 7132 balesetet regisztráltak.

A súlyos sérüléses balesetek száma 5,97%-kal (2043-ról 1921-re), míg a könnyű kimenetelű balesetek száma 5,42%-kal (4852-ről 4589-re) csökkent. A halálos sérüléssel járó közúti balesetek számában ugyanakkor 2,53 %-os növekedés tapasztalható (237-ről 243-ra).

Az első félévi adatok alapján megállapítható, hogy nőtt a balesetek súlyossága, hiszen a személysérüléses közúti balesetek számának csökkenése ellenére többen haltak meg közútjainkon. A tavaly június végén regisztrált 259 áldozattal szemben  idén az első félévben 277 fő vesztette életét közúti balesetben. A 18 fővel több emberi élet elvesztése 6,95 %-os növekedést jelent.

Az ittasan okozott személyi sérüléssel járó közúti balesetek alakulása relatíve kedvezően alakult, hiszen a tavalyi 740-el szemben idén június végéig 728 ittas baleset történt (1,62%-os csökkenés). Ugyanakkor az idei alacsonyabb balesetszámra tekintettel az ittasan okozott baleseteknek az összes személysérüléses közúti baleseten belüli aránya kis mértékben nőtt (a tavalyi 10,38 %-kal szemben 2012. június végén 10,78 % volt).

Pusztítanak a bringások 1
Pusztítanak a bringások 9 A személyi sérüléssel járó balesetek 27 %-ának a hátterében a gyorshajtás áll (1811 baleset), az elsőbbségi jog megsértése miatt 1619 baleset (részaránya 24 %), a kanyarodási szabályok megszegése miatt pedig 993 baleset (részaránya 15 %) történt.

A közúti balesetek túlnyomó részét, 60 %-át a személygépkocsi-vezetők okozták, de ők vannak a legtöbben a közúti forgalmon belül. A tehergépkocsi-vezetők a balesetek 9 %-ának, az autóbusz-vezetők pedig az összes baleset 1 %-ának az okozásáért felelősek.
Pusztítanak a bringások 10 A kerékpárosoknak a balesetet okozók körében betöltött aránya tovább nőtt, mértéke elérte a kimagasló 13 %-ot (858 balesetet okoztak kerékpárral a tavalyi 782-vel szemben, s ez 9,1%-os növekedés). A kerékpárosok kirívó helyzetét az is jelzi, hogy ők több közlekedési balesetet okoztak, mint a tehergépkocsi- és az autóbusz-vezetők, valamint az „egyéb” járművek vezetői összesen.

Forrás: Police.hu