Sosem volt még a Forma-1 ennyire jelen a közösségi oldalakon, mint mostanság, ami főleg annak köszönhető, hogy töretlenül növekszik a Facebook és a Twitter népszerűsége, ráadásul egyre több lehetőségünk van nyomon követni az oldalakat az okostelefonok segítségével. Következzék a francian F1i oldal összeállítása arról, hogyan nőtt a posztolgatós site-ok szerepe az elmúlt 12 hónapban.

Csapatok a Twitteren
Három csapat kivételével mindenki három számjegyű százalékos növekedést könyvelhetett el a követők számában az elmúlt évhez képest a Twitteren, ráadásul a Ferrarinak sikerült megerősítenie a vezetését a McLarennel szemben: az olasz istállót százezerrel többen követik. A Mercedes annak ellenére, hogy a legkisebb növekedést érte el, így is a harmadik helyen áll a Twitter-tabellán, de szorosan a nyakán a Red Bull, amelyet 86 ezerrel több ember követ, mint egy éve.

A Lotus 160 %-os növekedésének köszönhetően nincs túl messze a Red Bulltól, viszont biztonságos távolságra van a Caterhamtől, amely a Marussiát előzte meg. A legnagyobb robbanást a Sauber produkálta, a csapatra 355 % százalékkal többen kíváncsiak, mint korábban. 

Az F1-es csapatok Twitter-követőinek száma és növekedése 2011-hez képest

 Ferrari  302 892  146,02%    Marussia 72 952   91,22%
 McLaren  209 755  119,80%    Williams  69 574  108,88%
 Mercedes  137 062  83,55%    Force India  69 179  96,73%
 Red Bull  132 968  183,24%    Sauber  63 655  355,00%
 Lotus  118 639  160,83%    HRT  54 576  336,15%
 Caterham  80 070  111,85%    Toro Rosso  44 849 141, 83%
Hogy legyen egy kis fogalmunk arról, hogy miket jelentenek a számok, az összes csapatot együttvéve nem követik annyian, mint a Premier League favoritját, az Arsenalt, aki 1,6 millió szurkoló kezdőlapján jelenik meg. A második helyen a Chelsea áll 1,1 millió követővel, míg a Liverpool egy millió követőt számlál. A Manchester Unitednek nincs Twittere, de a futballklub a Facebookon 26 millió lájkot kapott.
Csapatok a Facebookon
A Red Bull nemcsak Twitteren szerzett rengeteg új követőt, de a növekedés kihatott a Facebookra is, így az osztrák csapat magáénak mondhatja, a mezőny „leglájkoltabb” csapata címet. A Ferrari nem nagyon használja a Facebookot, ezért nem is ért el számottevő növekedést a múlt évhez képest, bár az olasz istálló ennek ellenére őrzi a harmadik helyét.

Negyedik helyen a Mercedes, ötödiken pedig a Force India áll, meglepetésre, hiszen a Twitteren csupán kilencedik volt az indiai-brit alakulat. Habár a Lotus csupán a hetedik helyen tanyázik, még is sokkal aktívabb, mint a többi csapat. Folyamatosan közvetít, posztolgat, képeket közöl, míg a többi oldal elavul.

A Lotus előnyét az az adat is mutatja, hogy bőven a legjobb értékkel rendelkezik a 100 ezer feletti lájkot kapott posztok és a követők számának hányadosát illetően: az érték 9 feletti míg a legtöbb csapatnál 1,0 alatti.

Az F1-es csapatok Facebook-követőinek száma és növekedése 2011-hez képest

 Red Bull  573 399  120,26%    Lotus  125 523  330,70%
 McLaren  509 902  37,67%    Sauber  25 970  362, 84%
 Ferrari  223 242  csak 2012    HRT  23 125  43, 14%
 Mercedes  207 339  69,77%    Toro Rosso  21 239  74,23%
 Force India  193 825  100,60%    Williams  17 257  550,72%
 Caterham  127 722  18,10%    Marussia  12 197  60,34%