Megy a kavarás a Forma-1-es versenynaptárral, több hír is érkezett mostanában arról, hogy Bernie Ecclestone jelentős bővítést tervez. Tény, hogy az F1-et keretbe foglaló többoldalú szerződés, a Concorde Agreement új, 2013-tól 2020-ig érvényes változatában a korábbi 20-ról 24 futamra emelkedik majd az évenkénti versenyek maximális száma, de ez nem jelenti azt, hogy már jövőre elkezdődik a terjeszkedés. Pláne nem 26 futammal, amiről egyes források beszámoltak.

„Jövőre nem lesz bővítés” – szögezte le Ecclestone. „Ismét húsz versenyből áll majd a naptár, nem lesz új helyszín.” Ez nem hangzik túl jól New York számára, ahol éppen jövőre rendezték volna az első versenyt, de ezek szerint nem haladnak túl jól az előkészületek.

Ami Ecclestone terveit illeti, 2014-től húzza be a naptárba az Orosz Nagydíjat, de további tárgyalásokat folytat Argentínával, Dél-Afrikával, Londonnal, Thaifölddel és Mexikóval is. Az angol fővárosban és Dél-Afrikában utcai versenyt rendeznének stadion(ok) bevonásával, Thaiföld jó esetben két év múlva jöhet.

A csapatok egy része szerint a húsz feletti versenyszám túl sok, a Lotus főnöke, Eric Boullier azonban nem zárkózik el a bővítéstől. „Szerintem kétféle filozófia van erre: vagy olyanok leszünk, mint a NASCAR, évi 38 versennyel vagy maradunk 20 környékén. A fő probléma az, hogy ha 20 fölé megyünk, akkor már át kell strukturálni az F1-et, mert ott a munkaerő kérdése, az utazási, logisztikai problémák.”

„Beszélhetünk a költségcsökkentésről, de a több verseny egyúttal több bevételt is jelentene az F1 számára, és minél több országba megyünk, annál többfelé népszerűsítjük a sorozatot. Pontos számot nem lehet mondani, de én is arra szavazok: miért is ne lehetne több verseny?”