Amilyen rossz előjelekkel indult a Valvoline-Veszprém Rallye olyan jó verseny lett a végére. A nézők is szép számmal ellátogattak a szombati napra, így a verseny hangulata is sokkal jobb lett. Sokat mosolyogtunk a hétvégén azon is, hogy ezen a versenyen jóval több sajtóakkreditációt igényeltek mint ahány versenyző indult.
Reggel még szinte fáztunk az első gyorsaságin és az ORB mezőnye is 26 indulóra olvadt, de a rali 2-vel és az amatőrökkel felduzzasztott létszám már egész soknak tűnt. Az első körben még puhatolóztak a versenyzők és a versenyautók is bírták a kiképzést. A második kör utáni szervizparkban azonban sajnos Turán Friciék autóját nem tudták már megcsinálni, egy szinte banális hiba miatt – eltört az airbox és nem volt tartalék – fals levegőt szívott és így egyenetlenül járt a motor és nem volt megfelelő a teljesítménye sem a kocsinak.
Ollé Sasáéknak több küzdelmük is volt a szétment váltó miatt. Először a navigátornak, Budai Marcsinak kellett egy 200 méteren tolni a kocsit a szervizpark előtt, ami még nem lett volna baj, de az út emelkedett és a szabályok szerint senki sem segíthetett neki. A váltót is csak 34 perc alatt sikerült kicserélni, ami miatt 40 másodperces büntetést kapott a páros. A végére csak 3 másodpercre olvadt az előnyük, de így is megnyerték a kategóriájukat.
Az utolsó gyorsaságin dőlt el minden. Kazárék egy bal első defekt miatt csak 11. idővel jöttek ki a pályáról, de még így is csak a harmadik helyre estek vissza. Így nagy fölénnyel az utolsó szakaszt is megnyerő Herczig Norbert- Baczigál Igor páros állhatott fel a dobogó legmagasabb fokára.
Második az egyenletes eredményeket autózó Botka Dávid-Mihalik Péter lett. Míg a negyedik Bútor Róbert lett, akit a technika idén nem nagyon szeret, mert ismét számtalan műszaki hiba hátráltatta, de legalább célba ért. Ötödikek Matics Mihály – Viczena Gábor lett, akik a géposztályukat is megnyerték Veszprémben.
A verseny végén mondták:
Herczig Norbert: „Az utolsó körre feltettem a zárt abroncsokat, amin vágtunk egy kicsit, de valószínűleg nem eleget. Most már látom, hogy nem volt jó választás, tényleg csak a 40 C-ban jó. Borzasztóan lidérces volt, nagyon bevállalósan kellett mennem. Egy igazi ralin vagyunk túl, nagyon nagy meccsen, amit nagyon élveztem, túl azon, hogy ez most nekünk kedvezett!”
Botka Dávid: „Kicsit el voltam keseredve, hogy negyedikek vagyunk, de sehogy sem tudtunk volna előrébb lépni, megpróbáltunk az utolsó gyorsaságin minél jobban lejönni. Sajnálatos módon Turánék kiestek, Kazárék defektet kaptak, de így a második helyen értünk célba, aminek nagyon örülünk.”
Kazár Miklós: „Mindent megpróbáltam, még a defekttel is nagyon komoly tempót diktáltam. Nincs igazság, mert ezt a harmadik helyet sokan csatában szerzik meg, mi elveszítettük az elsőséget. Gyakorlatilag biztos voltam benne, hogy az utolsó gyorsaságit is megnyerjük, mert nagyon jó volt a gumiválasztás. Egy olyan kanyarban kaptunk azonban első defektet, ami szinte lehetetlen. Ez van, ilyen a rali!”
A 2012-es Valvoline Veszprém Rallye végeredménye:
1. Herczig Norbert – Bacigal Igor (Škoda Fabia) 1:15:33.4 ó
2. Botka Dávid – Mihalik Péter (Mitsubishi Lancer Evo) 39.2 mp hátrány
3. Kazár Miklós – Ferencz Ramón (Mitsubishi Lancer Evo) 55.4 mp h.
A teljes eredménylistát megtekintheti erre a linkre kattintva (PDF)
A következő futam több mint egy hónap múlva lesz Aradon augusztus 17-18.