Kedves Olvasó: ha meg szeretné tudni, milyen autó az új Mercedes-Benz A-osztály, kérem, olvassa el Lencsés Csaba kollégám alapos értekezését a nemzetközi bemutatón tapasztaltakról – a cikk itt található!

Az új Baby-Benz. A német tesztautó kétliteres benzinmotorja, automata váltója, AMG tuningja nem igazán a magyar piac igényeit tükrözi
Remekmű: márkaimidzs, hangsúlyos embléma, agresszió, harmónia együtt

Remekmű: márkaimidzs, hangsúlyos embléma, agresszió, harmónia együtt

Remekmű: márkaimidzs, hangsúlyos embléma, agresszió, harmónia együtt


Az inkább gála-, mint sajtóbemutató-számba menő magyar premieren ugyanis minden olyan gyorsan történt, hogy mire észbe kaptunk volna, már vége is volt. Én pedig azon tűnődtem hazafelé araszolva a zseniális fővárosmenedzsment által – minimális vízállásnál – EGYSZERRE lezárt pesti és budai alsó rakpart miatt keletkezett dugóban, hogy milyen is volt az általam úgy tíz saroknyit vezetett autó tulajdonképpen.

Időrendben valahogy így zajlottak az események:

11:00: érkezés, kölcsönös üdvözlő rítusok az MB-s vendéglátókkal és a sajtós kollégákkal
11:10: Ingo Fröhlich (MB Hungária Kft., ügyvezető igazgató) termékbemutatójának végighallgatása
11:20: kitódulás a Kopaszi gáti Öbölház teraszára
11:25: a Merci által szervezett flashmob-performansz megtekintése (tizenéves fiúk és lányok ál-spontán tánca a nekik szóló, 6,8 milliótól induló listaárú új Mercedes-Benz tiszteletére)
11:35: drinks & canapés
11:45: parázs harc a kettő darab tesztautó egyikének a hivatalos déli rajt előtti megszerzéséért
11:59: indulás a magyar piac számára teljesen érdektelen, kétliteres benzines automata, AMG csomagos tesztautóval a negyedórás tesztútra
12:05: fotózás az út szélén talált parkolóban
12:10: a Comand tekerentyű lázas csavargatása, hogy legalább nagyjábóli képet kaphassunk arról, mire lenne képes az új A-Klasse rém intelligens fedélzeti elektronikája
12:15: visszaérkezés a Kopaszi gátra
12:17: búcsú Edinától, az MB Hungária kedves PR-esétől, ígéret: szeptemberben lesz tesztautó, dízel
12:20: tűnődés a dugóban: most mihez kezdjek ezzel az élményanyaggal?

Az alábbi videó tökéletesen összefoglalja a Kopaszi gáton és környékén történteket:

a videó a hirdetés után indul

Szumma szummárum: az új A osztály egy nagyon szép, attraktív, fiatalos Mercedes-Benz. Nem, ezt a kocsit nem Kecskeméten gyártják (hanem Rastattban, Németországban). Lesz 1,5, 1,8 és 2,2 literes dízel (az 1,5-ös érdekessége, hogy a blokk és a hengerfej a Renault-tól érkezik), valamint 1,6 és 2,0 literes benzines, 122, 156 illetve 211 lóerős teljesítményben.

A turbós, benzines, hétfokozatú automatával szerelt tesztautó emberesen gyorsul, átlagosan kanyarodik, és megáll, ha rálépünk a fékre, de ennél többet ennyi idő és úgy 4 kilométer alatt nem sikerült megállapítani.

Minden elképzelhető extrával felszerelhető a kabin

Minden elképzelhető extrával felszerelhető a kabin

Bár 16 centivel alacsonyabb elődjénél, a kocsi helykínálata nagyjából egy közepes Golf-kategóriás autóénak felel meg, a szellőzőnyílások gyönyörűek, az elektronikai, biztonsági extralista abszolút megfelel a márkanévnek és a 2012-es év kívánalmainak. A követőradar, a Pre-Safe balesetmegelőző elektronikai rendszer mellett teljes körű iPhone-konnektivitást is ad a kocsi.

Bátor árazás

6,82 millió Ft az alap benzines, 7,36 millió forint a legolcsóbb dízel ára. Bátor az árazás: nagyjából egymillióval a két legfőbb konkurens, az Egyes BMW és az A3-as Audi fölé lőtte be a kocsit a Mercedes. Van rá alapja: alapfelszereltsége igen gazdag, és a prémiumság is mintha ebből a kocsiból sugározna legintenzívebben.

Szeptemberben már a tesztautóból jelentkezünk, és igazi, fajsúlyos élményekről számolunk be! Ismétlem: aki addig is szeretne többet megtudni az autóról, az alaposan feldolgozott, flashmob nélküli, de több tesztkilométerrel megélt nemzetközi bemutató élményeiből táplálkozhat kedvére!