Újabb és újabb javaslatok érkeznek a költségcsökkentéssel kapcsolatban: az egyik élcsapat nemrégiben azzal az ötlettel állt elő, hogy tiltsák be az autókon való pénteki munkát. A jelenlegi parc fermé szabályok szerint az időmérő vége és a verseny kezdete között nem lehet az autókhoz nyúlni, a friss felvetés pénteken is csak a szabadedzések összesen háromórás időtartama alatt engedélyezné a munkát.
Az indoklás szerint az újítás bevezetésével csökkenteni lehet a szerelők számát, hatvan helyett ötven ember is elég lenne egy hétvégére, ami jelentős megtakarítást jelent. Az Auto, Motor und Sport szerint a kiscsapatoknak nagyon nem tetszik az ötlet, számukra – minden igényt kielégítő szimulátorok hiányában – létfontosságúak a pénteki tesztek.
Beat Zehnder, a Sauber csapatmenedzsere szerint a javaslat egyenesen értelmetlen. „Hockenheimbe 47 emberrel utaztunk és teljesen normálisan teszteltünk. Nem értem, hogy a nagycsapatoknak miért van szükségük hatvan emberre.”