Kimi Räikkönen kigördül a pályára az edzésen
Kimi Räikkönen kigördül a pályára az edzésen
Fotó megosztása:
Romain Grosjean autóján dolgoznak a lotusosok
Romain Grosjean autóján dolgoznak a lotusosok
Fotó megosztása:
A McLaren bokszkiengedő rendszere
A McLaren bokszkiengedő rendszere
Fotó megosztása:
Alonsónak nem tetszik valami?
Alonsónak nem tetszik valami?
Fotó megosztása:
Pastor Maldonado útban a pályára
Pastor Maldonado útban a pályára
Fotó megosztása:
Massa újabb szárnyat tesztel
Massa újabb szárnyat tesztel
Fotó megosztása:
Rosberg a bokszban
Rosberg a bokszban
Fotó megosztása:
Schumacher koncentrál
Schumacher koncentrál
Fotó megosztása:
A Mercit betolják
A Mercit betolják
Fotó megosztása:
Romain Grosjean, Lotus
Romain Grosjean, Lotus
Fotó megosztása:
Alonso kivár
Alonso kivár
Fotó megosztása:
Jenson Button, McLaren
Jenson Button, McLaren
Fotó megosztása:
Button 2006-ban és 2011-ben is nyert nálunk
Button 2006-ban és 2011-ben is nyert nálunk
Fotó megosztása:
Vettel a mérnökkel egyeztet
Vettel a mérnökkel egyeztet
Fotó megosztása:
Sebastian Vettel
Sebastian Vettel
Fotó megosztása:
Massa sem siet a pályára
Massa sem siet a pályára
Fotó megosztása:
A brazil figyeli, mi történik odakint
A brazil figyeli, mi történik odakint
Fotó megosztása:
Heikki Kovalainen, Caterham
Heikki Kovalainen, Caterham
Fotó megosztása:
Alonso megérkezik
Alonso megérkezik
Fotó megosztása:
Nico Rosberg, Mercedes AMG
Nico Rosberg, Mercedes AMG
Fotó megosztása:
Délelőtt és délután is Lewis Hamilton volt a leggyorsabb
Délelőtt és délután is Lewis Hamilton volt a leggyorsabb
Fotó megosztása:
Vettel nem villogott az első napon
Vettel nem villogott az első napon
Fotó megosztása:
Vettel a kör vége felé
Vettel a kör vége felé
Fotó megosztása:
Jean-Eric Vergne, Toro Rosso
Jean-Eric Vergne, Toro Rosso
Fotó megosztása:
Klasszikus hungaroringi kép, Alonsóval
Klasszikus hungaroringi kép, Alonsóval
Fotó megosztása:
Sebastian Vettel még sosem nyert Magyarországon
Sebastian Vettel még sosem nyert Magyarországon
Fotó megosztása:
Vettel nem villogott az első napon
Újabb technikai botrány alakul a Red Bull körül, a trükkös padlólemez és motorvezérlés után most a parc fermés előírások megsértésével vádolják a csapatot. A Hungaroringen pattant ki, hogy még a Kanadai Nagydíjon a Nemzetközi Automobil Szövetség egy rendszer megváltoztatására kérte a Red Bullt. Ezzel az első felfüggesztés magasságát lehetett állítani manuálisan, speciális szerszámok nélkül.
Az FIA-nek nem tetszett, hogy a Red Bull könnyedén állítgathatja a felfüggesztést és ezzel a hasmagasságot. A szabályok szerint a felfüggesztés beállításain nem lehet változtatni az időmérő és a verseny között, ennek kikényszerítése végett az ilyen műveletekhez speciális szerszámok használatát írják elő.
„Ez olyan megoldás volt, amit kézzel és szerszámmal is lehetett állítani. Az FIA azt mondta, jobb lenne, ha csak szerszámmal működne” – nyilatkozta Christian Horner csapatfőnök az Autosportnak. „Soha nem változtattunk a hasmagasságon a parc fermében, ez egy nem létező ügy. Rengeteg olyan alkatrésze van egy autónak, amit manuálisan lehet állítani, mégis szerszámot használunk hozzá. A felfüggesztéshez soha nem nyúltunk a parc fermében. Soha.”
„Alapvetően ami az autón volt Kanadában, azt más versenyeken is használtuk, de semmi esetre sem állítottunk rajta a parc fermében. Ez az egész annak a következménye, hogy versenyképesek vagyunk. Amikor mások panaszkodnak, annak oka, hogy az autó gyors. Most is ez a helyzet.”
A Magyar Nagydíj időmérőjén csak Sebastian Vettel autója volt igazán gyors, a harmadik helyről rajtolhat, miközben csapattársa, Mark Webber a Q2-ben kiesett. „Reggel még elégedett voltam az autóval, gyors voltam a harmadik edzésen” – fogalmazott Webber. „Az utolsó szett lágy gumin nem éreztem jól magam a Q2-ben, küszködtem, ami kicsit bizarr volt. A mezőny jelenleg nagyon szoros, a 11. hely természetesen csalódás. A versenytempónk ugyanakkor jó lehet holnap.”
Horner szerint sűrű időmérőn van túl a csapat. „Q1-ből kemény gumin mentünk tovább, a lágyabb keveréken javításra kényszerültünk a Q2-ben. Sebastiannak sikerült a javítás, Marknak sajnos nem, de csak három tized volt a 2-11. hely között. Sebastiannak egy szett gumija maradt, ezzel a Q3 közepén futott egy gyors kört, ami a harmadik helyhez volt elég. Lewis megfoghatatlan volt, de a második helyet megkaparinthattuk volna.”