Reggeli helyett egy kis kerékcsere
A tegnapi lazulás után elég mozgalmas napot tudhatunk magunkénak. Korán reggel érkeztünk, és miután magunkra öltöttük a csapatfelszerelést, indultunk a garázsba, ahol megnézhettük, hogyan gyakorolja a csapat a bokszkiállásokat. Megtudtuk, hogy a gyakorlás mindig gyorsabb, van, amikor két másodperc sem kell a cseréhez. Chris Wilkins, az értünk felelős marketinges megígérte, hogy segíthetünk betolni az autót a garázsba, de sajnos a Sky Sports éppen filmezett, így erre majd holnap reggel lehet alkalmunk. Azonban a kerékpisztollyal megismerkedhettünk, ami teljesen automata, nem is kell semmit csinálniuk a szerelőknek, csak odarakni. A lámpás rendszerbe is be lettünk avatva: a lámpa hátuljában kisebb izzók villannak fel ha minden rendben és mehet az autó. Ha csak egy pici hiba is előfordul, már pirosra vált.
Forró és piszkos élmények
Az időmérő után egyenesen a garázsba mentünk, ahol már vártak ránk a piszkos kerekek. Még tűzforróak voltak, éppen akkor szedték le őket az autókról, hogy küldjék a Pirellihez. Egy kereket lemostak előttünk, aztán átadták a terepet, pontosabban a szivacsot. Hozzákezdtünk a munkához, megosztottunk a feladatokat: én szappanoztam, Dániel mosott. Nagy feltűnést keltettünk, több fotós is odarohant kattintgatni, ahogyan suvickoljuk a Pirelliket. Megérdeklődtük azt is, hogy a csapat összesen hány abronccsal dolgozik a hétvégén: minden szabadedzésre egy szett és három az időmérőre, természetesen ezt szorozva néggyel, hiszen van lágyabb, keményebb, intermediate és esőgumi is. Miután teljesen tisztára csutakoltuk a versenyen használandó gumikat, hátramentünk a garázsba, ahol a szétszerelt fékalkatrészeit kellett kimosnunk féktisztítóval. Azok a csövek, amik a motorból jönnek, sokkal sűrűbb és sötétebb olajjal voltak tele, mint amik a váltóból érkeztek. Holnap a karbonszálas féktárcsa megpucolása vár ránk.
Ha minden igaz, holnap alkalmunk lesz egy-egy kérdést feltenni a pilótáknak a délután folyamán. Ti mit szeretnétek megtudni a fiúktól?