Az F1 történetének első indiai pilótája, a 2005-ben a Jordannél bemutatkozott Narain Karthikeyan gyakorlatilag a semmiből tért vissza a sportágba, amikor a HRT leszerződtette 2011-re.

A 35 éves versenyzőt a kiscsapat a szezon közepén ejtette a Red Bull által befizetett Daniel Ricciardo kedvéért, csak hazai versenyén, az első Indiai Nagydíjon vezetett, azonban az alakulat 2012-re újra szerződést adott neki.

Az újabb év azonban siralmasan indult, a teljes átszervezés és megújulás alatt álló HRT megint kihagyta a téli teszteket, és ahogy egy évvel korábban, sem neki, sem csapattársának, Pedro de la Rosának nem sikerült kvalifikálnia a szezonnyitó Ausztrál Nagydíjra.

„Az igazi mélypont volt, nem gondoltam, hogy csak néző lehetek majd Melbourne-ben” – mondta a Deccan Chronicle-nek. „De egy pillanatra sem bántam meg, hogy maradtam a HRT-nél. A csapat korábban GP2-es alakulat módjára dolgozott, de a vezetőváltás után már látszott, hogy helyünk van a Forma-1-ben.”

Karthikeyan egy 15. hellyel ugyan csapattársa, de la Rosa előtt áll a bajnokságban, de az időmérőn és a futamokon gyakorlatilag mindig kikap a spanyoltól. Az indiai úgy véli, hogy néhányszor melléfogott a gumikkal, de sokszor pechje volt és az sem válik a javára, hogy a időnként át kell adnia az edzésen az autót a tesztpilótának, Dani Closnak. Karthikeyan ezzel együtt nem tagadja, hogy de la Rosa egyszerűen jobb, mint a korábbi csapattársak.

„Az is hátrányba hoz, hogy kulcsfontosságú időt veszítettem az edzéseken. Barcelonában és Silverstone-ban i át kellett adnom a helyemet Dani Closnak. Ezen a pénteken megint kispadozok majd az első edzésen. De sokkal könnyebb is volt az előző csapattársam, Vitantonio Liuzzi ellen, Pedro de la Rosa ex-mclarenesként óriási tapasztalattal rendelkezik.”

Hogy 2013-ban harmadik HRT-s szezonjának is nekifut-e, azt még Karthikeyan sem tudja, de ő mindenképp szívesen maradna:

„A Forma-1 bonyolult világ, de én nagyon szeretnék a HRT-nél maradni. Nagyon jól érzem magam az új vezetés mellett. Ismerem a csapat 2013-as terveit, az autó előreláthatólag sokkal kifinomultabb lesz, ez nagyon izgat.”