Új abroncstesztelő részleget alakított ki a Continetal németországi Hannover-Stöckenben található kutatási és fejlesztési központjában. A beruházásnak köszönhetően az abroncsok tesztelése gyorsabban és hatékonyabban zajlik majd a jövőben, valamint arra is lehetőség nyílik, hogy közlekedési körülmények szimulációja útján vizsgálják az abroncsok belső alkotóelemeinek viselkedését.
„Az új CT-részlegünkben olyan vezetési szituációkat tudunk modellezni, mint a fékezés, a gyorsítás és a kanyarodás, így pontosan megfigyelhetjük az abroncsok belső részeit olyan hatások alatt, amelyek a leggyakrabban érik őket”, magyarázza André Baumgart, a Continental tesztközpontjának vezetője. „Évente 1400 személy- és tehergépjármű-abroncsot tudunk megvizsgálni”
A Continental által használt eszköz súlya eléri a 14 tonnát, a beruházás pénzügyi vonzata pedig meghaladja az 1,4 millió eurót (393 millió forint). A komputertomográfos vizsgálatokat leggyakrabban kórházakban alkalmazzák különböző betegségek feltárása céljából.
Ezzel a módszerrel viszont lehetséges az abroncsok alkotóelemeinek valós körülmények között történő vizsgálata. Az abroncsban a vezetés közben lejátszódó folyamatok szimulációja és vizsgálata lehetővé teszi a szakemberek számára, hogy olyan új prototípusokat fejlesszenek ki, amelyek a lehető legnagyobb mértékben ellenállnak a gumiabroncsokat érő erőhatásoknak. Jobban láthatóvá válnak az abroncs belső alkotórészei, így például az abroncs és a keréktárcsára illeszkedése is precízebben vizsgálható.