Adatlap
Hyundai i30 1,6 MPI wagon
Amióta a gyártókapacitás sokkal nagyobb az eladható autómennyiségnél, a márkák életérzéssel meg szabadságélménnyel akarják elsózni a kocsikat. De mi van, ha csak egy jól megcsinált használati tárgy kell?
Amióta a gyártókapacitás sokkal nagyobb az eladható autómennyiségnél, a márkák életérzéssel meg szabadságélménnyel akarják elsózni a kocsikat. De mi van, ha csak egy jól megcsinált használati tárgy kell?
Fotó megosztása:
Eddig csupa gazdagon felszerelt i30 járt nálunk. A kombinak majdnem alapmodellként kellett bizonyítania
Eddig csupa gazdagon felszerelt i30 járt nálunk. A kombinak majdnem alapmodellként kellett bizonyítania
Fotó megosztása:
Célszerű autó: formájában nincs annyi ötlet, hogy túl sokáig nézegessük
Célszerű autó: formájában nincs annyi ötlet, hogy túl sokáig nézegessük
Fotó megosztása:
Az újdonság két centivel alacsonyabb elődjénél, amitől csökken a légellenállás és a fogyasztás. Az ötajtósnál három centivel magasabb, így csomagtartója jóval tágasabb
Az újdonság két centivel alacsonyabb elődjénél, amitől csökken a légellenállás és a fogyasztás. Az ötajtósnál három centivel magasabb, így csomagtartója jóval tágasabb
Fotó megosztása:
265 centivel azonos a kombi és az ötajtós tengelytávja. Örültünk a 6,9 literes átlagfogyasztásnak
265 centivel azonos a kombi és az ötajtós tengelytávja. Örültünk a 6,9 literes átlagfogyasztásnak
Fotó megosztása:
Innen Ford is lehetne
Innen Ford is lehetne
Fotó megosztása:
Ilyen egy Focus kombi
Ilyen egy Focus kombi
Fotó megosztása:
Ez pedig ismét a Hyundai i30
Ez pedig ismét a Hyundai i30
Fotó megosztása:
Az i30 alapmodell-közeli verzióban is jó autó azoknak, akiknél a használati érték a döntő
Az i30 alapmodell-közeli verzióban is jó autó azoknak, akiknél a használati érték a döntő
Fotó megosztása:
Xenon-fényszóró csak a Business és Style modellekhez rendlehető, 230 000 forintért
Xenon-fényszóró csak a Business és Style modellekhez rendlehető, 230 000 forintért
Fotó megosztása:
Jól beválik a gyengébbik 1,6-os. Takarékos és ereje is elegendő
Jól beválik a gyengébbik 1,6-os. Takarékos és ereje is elegendő
Fotó megosztása:
LED-girland világít a ködlámpa mellől
LED-girland világít a ködlámpa mellől
Fotó megosztása:
Biztonságérzetet keltenek a jól megragadható kilincsek és a beragadt ajtók nyitása is könnyebb így, mint felfelé billenőkkel
Biztonságérzetet keltenek a jól megragadható kilincsek és a beragadt ajtók nyitása is könnyebb így, mint felfelé billenőkkel
Fotó megosztása:
Csak Style és Business felszereltséggel járna a tükörben lévő oldalindex
Csak Style és Business felszereltséggel járna a tükörben lévő oldalindex
Fotó megosztása:
Aki sietne, hamar eljut a csak 15-ös, 195/65 R15 méretű gumik határaiig
Aki sietne, hamar eljut a csak 15-ös, 195/65 R15 méretű gumik határaiig
Fotó megosztása:
Lapra szerelt bútorokhoz vagy kajakszállításhoz jól jönne az előredönthető támlájú utasülés, mint a Mégane-ban
Lapra szerelt bútorokhoz vagy kajakszállításhoz jól jönne az előredönthető támlájú utasülés, mint a Mégane-ban
Fotó megosztása:
Hatfokozatú az automata váltó is, amelynek felára az 1,6-os dízel és benzines motorokhoz egyformán 350 000 Ft. A minőségérzettel nincs baj
Hatfokozatú az automata váltó is, amelynek felára az 1,6-os dízel és benzines motorokhoz egyformán 350 000 Ft. A minőségérzettel nincs baj
Fotó megosztása:
Alapáron jár a manuális légkondicionáló, amely az Entry alapmodellhez nem rendelhető
Alapáron jár a manuális légkondicionáló, amely az Entry alapmodellhez nem rendelhető
Fotó megosztása:
Nem kell hozzá kezelési útmutató
Nem kell hozzá kezelési útmutató
Fotó megosztása:
Sok rakodóhely van a váltó körül, jól belakható az i30
Sok rakodóhely van a váltó körül, jól belakható az i30
Fotó megosztása:
Az USB-csatlakozó egyedül az Entry alapmodellből hiányzik
Az USB-csatlakozó egyedül az Entry alapmodellből hiányzik
Fotó megosztása:
Ötmillióét komoly hiba ennyire spórolni az ablakemelőkön. A vezető oldalán is csak lefelé fut végig egy gombnyomásra az üveg
Ötmillióét komoly hiba ennyire spórolni az ablakemelőkön. A vezető oldalán is csak lefelé fut végig egy gombnyomásra az üveg
Fotó megosztása:
Kényelmes az első ülések, az ülésfűtés a 215 ezer forintos Life Plus csomag része
Kényelmes az első ülések, az ülésfűtés a 215 ezer forintos Life Plus csomag része
Fotó megosztása:
Majdnem sík a padló a hátsó lábtérben, van elég hely megtermett emberek fejének és térdének is
Majdnem sík a padló a hátsó lábtérben, van elég hely megtermett emberek fejének és térdének is
Fotó megosztása:
Hátul kurblizni kell az ablakot, de az ajtókárpit barátságos szövet
Hátul kurblizni kell az ablakot, de az ajtókárpit barátságos szövet
Fotó megosztása:
Tágas a hely, van szatyorakasztó kampó, 12 voltos csatlakozó és vannak krómozott csomagrögzítő szemek, ahogy a kategóriában elvárható
Tágas a hely, van szatyorakasztó kampó, 12 voltos csatlakozó és vannak krómozott csomagrögzítő szemek, ahogy a kategóriában elvárható
Fotó megosztása:
Pótkerék nincs, a padló alatt rekeszeket
Pótkerék nincs, a padló alatt rekeszeket
Fotó megosztása:
Akad szatyorakasztó kampó a csomagtérben, 12 voltos csatlakozó és vannak krómozott csomagrögzítő szemek, ahogy a kategóriában elvárható
Akad szatyorakasztó kampó a csomagtérben, 12 voltos csatlakozó és vannak krómozott csomagrögzítő szemek, ahogy a kategóriában elvárható
Fotó megosztása:
Az ülőlapot nem kell felrángatni a helyéről, egy fület meghúzva lehet előrebuktatni
Az ülőlapot nem kell felrángatni a helyéről, egy fület meghúzva lehet előrebuktatni
Fotó megosztása:
Lehajtott ülésekkel 1642 literes a csomagtér. A Mégane maximuma 1567, a Focusé 1516 liter, mindhárom esetben pótkerék nélkül
Lehajtott ülésekkel 1642 literes a csomagtér. A Mégane maximuma 1567, a Focusé 1516 liter, mindhárom esetben pótkerék nélkül
Fotó megosztása:
Sok a vakkapcsoló, mert a Life lentről a második felszereltségi szint, még három van felette
Sok a vakkapcsoló, mert a Life lentről a második felszereltségi szint, még három van felette
Fotó megosztása:
Ezt nem sokat csinosítgatták
Ezt nem sokat csinosítgatták
Fotó megosztása:
Mercedesekre emlékeztet légelzáró gyűrű
Mercedesekre emlékeztet légelzáró gyűrű
Fotó megosztása:
Mindkét hátsó ajtón éles és hegyes, tenyérnyúzó hegyben futnak össze a lemezek
Mindkét hátsó ajtón éles és hegyes, tenyérnyúzó hegyben futnak össze a lemezek
Fotó megosztása:
Motor |
1591 cm3, Benzin, S4 |
Teljesítmény |
120 LE |
Nyomaték |
156 NM |
Gyorsulás (0-100 km/h) |
10,9 sec |
Végsebesség |
192 km/h |
Fogyasztás (vegyes) |
6,4 l / 100 km |
Az autókban is vannak alapértékek, amiket nem lehet kiposztolni a Fácséra, de döntőek a hétköznapokban. Ilyen a jó ár/érték arány, a sok hely, a praktikus belső tér, a kedvező fogyasztás.
Földközeli autó
Egyre kevesebb autó marad, ami csak hagyományos, de minőségi használati eszköz. Földközeli kivitelben az i30 Wagon pont ilyen autó, amely nem azoknak való, akik hadronütköztetőben centrifugálják az atlétájukat.
Esélytelen volt a Cee’ddel szemben
Az előd kombija vert helyzetből indult, mert a régi Kia Rio mintájára félúton állt a kombik és az ötajtósok között. Cw (cross wagon) modellként az i30 mindig alulmaradt a nagyobb kufferű és tágasabb csomagterű Cee’d SW-vel szemben.
Az új nem fog így járni, mert lényegesen tágasabb lett. Az ötajtós 378 literje helyett a Wagon csomagtartója 528 literes, lehajtott üléssel 1642 literes a tér.
Lehajtott ülésekkel 1642 literes a csomagtér. A Mégane maximuma 1567, a Focusé 1516 liter, mindhárom esetben pótkerék nélkül
Lehajtott ülésekkel 1642 literes a csomagtér. A Mégane maximuma 1567, a Focusé 1516 liter, mindhárom esetben pótkerék nélkül
1,6 köbméter a kategórián belül is jó eredmény, a Mégane Grandtour maximuma 1567, a Focus Turnieré 1516 liter, mindhárom esetben pótkerék nélkül.
Végiggondolt csomagtér
A csomagtartó nagy és átgondolt is. A kivett kalaptartónak nincs külön helye, ám elég rövid ahhoz, hogy elférjen keresztben a padlón.
Akad szatyorakasztó kampó a csomagtérben, 12 voltos csatlakozó és vannak krómozott csomagrögzítő szemek, ahogy a kategóriában elvárható. A pótkerék nélküli tesztautóban praktikus rekeszeket találtunk a padló alatt.
Az újdonság két centivel alacsonyabb elődjénél, amitől csökken a légellenállás és a fogyasztás. Az ötajtósnál három centivel magasabb, így csomagtartója jóval tágasabb
Majdnem sík a padló a hátsó lábtérben, van elég hely megtermett emberek fejének és térdének is
Majdnem sík a padló a hátsó lábtérben, van elég hely megtermett emberek fejének és térdének is
Üléslehajtáskor az ülőlapot nem kell felrángatni a helyéről, mert egy fület meghúzva lehet előrebuktatni.
Ledöntött támlákkal a lökhárítótól az első ülésekig sík a csomagtérpadló, nincs benne küszöb a nyílás után, mint az Octaviában.
Hátul is tágas
Az egész akkor volna ideális, ha a Hyundai is kínálna előredönthető támlájú utasülést, mint a Mégane és a csomagtérből horgászva az Astra Sports Tourerben látott, lökhárítóra hajtható takarónak is örülnénk.
Kényelmes az első ülések, az ülésfűtés a 215 ezer forintos Life Plus csomag része
Kényelmesek az első ülések, az ülésfűtés a 215 ezer forintos Life Plus csomag része
A padló a hátsó lábtérben majdnem sík, középen ülni kevésbé büntetés, mint általában. Hátul van elég hely megtermett emberek fejének és térdének is, ebben az előd is jó volt.
Ám nem tudtuk mire vélni a hátsó ablakkereten meredező tüskét, a lemezek mindkét hátsó ajtón éles és hegyes, tenyérnyúzó hegyben futnak össze.
Nincsenek meglepetések
A kormányhoz ülve nincs ismerkedési idő, a kezelési útmutató a kesztyűtartóban fog megsárgulni. Sok nyitott rakodóhely van a váltó körül, az USB-csatlakozó egyedül az Entry alapmodellből hiányzik.
A tesztautó és konkurensei |
Hyundai i30 kombi 1,6 MPI Life (120 LE) |
4 990 000 Ft |
Opel Astra Sports Tourer 1,6 Selection |
5 040 000 Ft |
Peugeot 308 SW 1,6 VTi Access (120 LE) |
5 279 000 Ft |
Renault Mégane Grandtour 1,6 Authentique (100 LE) |
4 640 000 |
Skoda Octavia Combi 1,2 TSI Ambition (105 LE) |
4 978 630 Ft |
|
|
Mindkét hátsó ajtón éles és hegyes, tenyérnyúzó hegyben futnak össze a lemezek
Mindkét hátsó ajtón éles és hegyes, tenyérnyúzó hegyben futnak össze a lemezek
Vaskos mellényúlás ennyire feltűnően spórolni az ablakemelőkön. A vezető oldalán is csak lefelé fut végig egy gombnyomásra az üveg, ami egy listaáron ötmilliós autótól elfogadhatatlan.
1,6, itt 120 lóerővel
A tesztautóban nem a közvetlen befecskendezéses 1,6 GDI, hanem a szívócső befecskendezéses, 120 lóerős benzines dolgozott. Alapjáraton szinte észre sem venni, jár-e a motor, olyan csendesen és rezgésszegényen pörög, 650 körüli fordulaton.
Nagyjából 2000-től normálisan lehet gyorsítani vele, és bár kihúzatva kevésbé virgonc, mint a 135 lóerős GDI, nemcsak a zaja nő a fordulatszámmal együtt.
Hatfokozatú az automata váltó is, amelynek felára az 1,6-os dízel és benzines motorokhoz egyformán 350 000 Ft. A minőségérzettel nincs baj
Lapra szerelt bútorokhoz vagy kajakszállításhoz jól jönne az előredönthető támlájú utasülés, mint a Mégane-ban
Lapra szerelt bútorokhoz vagy kajakszállításhoz jól jönne az előredönthető támlájú utasülés, mint a Mégane-ban
A váltásokra figyelmeztető nyíl nagyon kis fordulaton akarja tartani a motort, amit sík úton, mély gázokat adva jól elbír a gép és az utasok türelme, de mondjuk negyedikben hegyre fel kaptatva olyan sokáig nem kér visszakapcsolást, hogy mire megkönyörül a motoron, már nem elég a hármas, kettesből kell nekirugaszkodni.
Átlagos a kényelem
Jó dolog a hatgangos váltó, de mi hosszabbra vennénk a hatodik fokozatot, mert 130-nál már 3550 a fordulatszám. A többi fokozat elosztása jó, eleget kapcsolgatva sosem volt lomha a kocsi, inkább a nagyon széles, sokat takaró első tetőoszlopot utáltuk szívből.
265 centivel azonos a kombi és az ötajtós tengelytávja. Örültünk a 6,9 literes átlagfogyasztásnak
265 centivel azonos a kombi és az ötajtós tengelytávja. Örültünk a 6,9 literes átlagfogyasztásnak
A zajcsillapítás lehetne jobb, autópályán közepes a zajszint. A rugózási kényelem pont jó, ahogy az útfekvés is megfelelő, de nem csábít a szerpentinre. Ez nem egy sportos autó, aki sietne, hamar eljut a csak 15-ös, 195/65 R15 méretű gumik határaiig.
Fogyasztás: hét liter alatt
A kombi étvágya jobban alakult, mint vártuk: 6,9 literrel beérte, nagyjából fele-fele arányban országúti és városi forgalomban. Elvileg tovább csökkenthető a fogyasztás alapjárati motorleállítással. A pirosnál megspórolt néhány decin nem jön vissza az ISG (Idle Stop&Go) 135 ezer forintos felára, de legalább nem szennyezzük a környezetet.
Az i30 alapmodell-közeli verzióban is jó autó azoknak, akiknél a használati érték a döntő
Life kivitelben csak a legszükségesebb tételek járnak alapáron. A Comfort változat többletfelszereltsége nem ér meg 300 000 forintot, inkább a Life Plus csomagra érdemes áldozni, ami 215 ezerért az alábbiakat tartalmazza: távirányító a központi zárhoz, riasztó, ülésfűtés, bőrkormány, kartámasz valamint tetősín, és így már rendelhető a tempomat 75 ezerért meg a Bluetooth-kihangosítás 55 000 forintért.
4,99 helyett 4,59 millió
A tesztelt modell 4 999 000 forintos listaárából most 400 ezer forintnyi engedményt ad az importőr, ami a mezőnyt ismerve elfogadható. Csak Európában van 400 ezer i30-tulaj, akiknél az előd már bizonyított, így a Hyundai is elkezdett annyi pénzt kérni az autóiért, amennyit az 5 év kilométer-korlátozás nélküli garanciával megérnek.
Az i30 erénye, hogy a világot jelentő extrák nélkül is bizalmat kelt. Ebben a puritán formájában is hiteles jószág, sőt, főleg így meggyőző. Mert a puccosabb kivitelek áráért bőven lehet válogatni a konkurensek között is, de az i30 ilyen profán, alapmodell-közeli verzióban is jó autó azoknak, akiknél a használati érték a döntő.