Nemcsak a márkaszervizeket lehetetlenítik el a kontárok és a sufniműhelyek, hanem az ehhez hasonló, legálisan működő független javítókat is

Házilagos javításnál legalább nincs munkadíj és nincs kinek szemrehányást tenni

Házilagos javításnál legalább nincs munkadíj és nincs kinek szemrehányást tenni

Míg Németországban 17 600 márkaszerviz mellett 20 400 független javítóműhely működik, addig Magyarországon egy márkaszervizre tíz egyéb műhely jut – mondta Nagyszokolyai Iván, a Gépjármű Vizsgálóállomások Országos Egyesülete elnöke az Autós Nagykoalíció (ANK) közlekedésbiztonsági rendezvényén kedden, Budapesten.

A független műhelyek nagy számát azért tartják problémásnak, mert mint Erdélyi Péter, a Magyar Gépjárműimportőrök Egyesületének elnöke elmondta, az uniós szabályok szerint aki hibás alkatrész beépítése miatt okoz balesetet a kocsijával, és nem tudja számlával igazolni a javítást, az jogilag felelős a történtekért.

Nagyszokolyai Iván további gondként említette, hogy a mai autók javításához elektronikai, radartechnikai és sok egyéb tudás kell, amely maradéktalanul – elvileg – csak a márkaszervizekben áll az üzembentartók rendelkezésére. Véleménye szerint a márkaszervizek mellett, a biztonság szempontjából, a szakműhelyek adják a következő lépcsőt, majd a több márkát javító műhelyek következnek.

A rendezvényen felmerült problémák között említette Spindler Tibor, az Autószerelők Országos Egyesülete (AOE) elnöke, hogy több mint 400 ezer autó fut műszaki vizsga nélkül. Gyöngyössy András, az Európai Autószervizek Magyarországi Egyesületének elnöke ezt kiegészítette azzal, hogy sokan fénymásolnak matricát, amellyel a műszaki vizsgát tanúsítja az üzembentartó.