A Red Bull trükkjének lényege az volt, hogy a közepes fordulatszám-tartományban mesterségesen alacsonyan tartották a nyomatékot, egyszerre csökkentve ezzel a kerékkipörgés esélyét és növelve a motoron átáramló gázt, amely az idénre már betiltott befújt diffúzor elvén nyújtott aerodinamikai előnyt.
A stewardok a Red Bull és a motorszállító Renault képviselőinek meghallgatása után nem büntettek, mert a magyarázatuk alapján a trükk megfelelt a szabályok betűjének, de világos volt, hogy érkezni fog a szigorítás.
A brit Autosport úgy tudja, hogy az FIA hamarosan ki is ad egy új műszaki irányelvet, amely már a Magyar Nagydíjra jelentősen szigorít a motorvezérlési programokon a fordulatszám és a nyomaték összefüggésének tekintetében. A lap szerint az új irányelvben mindössze kétszázalékos tolerancia szerepel majd, ami jóval kisebb eltérés, mint amekkorát a Red Bullnál előfordult Hockenheimben.
A módosítás valószínűleg nem jelent túl nagy gondot a címvédő csapatnak, hiszen a Német Nagydíj előtt még nem ügyeskedtek, egyszerű programozási kérdés lesz a korábbi vezérléshez való visszatérés.