Adatlap

Volvo V40 D3 Momentum

Itt a világ első szériaautója külső légzsákkal! A biztonsági vívmányhoz ismét egy Volvo tartozik, egy ötajtós kompakt autó. 150 lóerős dízelmotorral teszteltük az új V40-et
Itt a világ első szériaautója külső légzsákkal! A biztonsági vívmányhoz ismét egy Volvo tartozik, egy ötajtós kompakt autó. 150 lóerős dízelmotorral teszteltük az új V40-et
Motor 1984 cm3, Dízel, S5
Teljesítmény 111 LE
Nyomaték 350 NM
Gyorsulás (0-100 km/h) 9,6 sec
Végsebesség 210 km/h
Fogyasztás (vegyes) 4,5 l / 100 km

Érdekes a C30 és kellemes a V50, de a Volvónak pont olyan modellje nem akadt az alsó középkategóriában, amilyen az összes konkurensnek van. A malőrt korrigálták, a kifutó C30, S40 és V50 helyett a Volvónak egy kompakt autója marad: az új V40.

Nem nagy, de értékes

Formája megadja azt, amit egy prémiumterméktől elvár a gazdája: érzékelteti, hogy az illető elért valamit. Mivel ez egy Volvo, cseppet sem tenyérbe mászóan teszi ezt, inkább elismerést vált ki. Nem nagy, de értékes tárgy, sikkes kiegészítő tehetős hölgyeknek, akikért ebben a kategóriában meg kell vívni.

Igazán nagystílű az utastér, a minőségérzeten a német prémiumtermékekből átülők sem találnak fogást. Finom részlet a lebegni látszó középkonzol, az elegánsan világító váltógomb és a belső tükör, amelynek nincs kerete.

Igényes, szép és hangulatos a belső, csak nem elég tágas. Feleségem 178, én 190 centi magas vagyok, ami egymás mögött már sok a V40-nek. Colos felnőtteknek a hátsó lábtér kevés, átlagtermetű utasoknak elég a hely. Korlátozott a csomagtér is, a 437 centis autóban 335 liternyi helyet sikerül kiszorítani a csomagoknak.

Megmaradt az öthengeres

D3 névvel 350 Nm és 150 lóerő a két fontos adat, az öthengeres dízelmotor erősebbik változata a D4, szintén öt hengerrel, de 177 lóerővel és 400 newtonméterrel

D3 névvel 350 Nm és 150 lóerő a két fontos adat, az öthengeres dízelmotor erősebbik változata a D4, szintén öt hengerrel, de 177 lóerővel és 400 newtonméterrel

D3 névvel 350 Nm és 150 lóerő a két fontos adat, az öthengeres dízelmotor erősebbik változata a D4, szintén öt hengerrel, de 177 lóerővel és 400 newtonméterrel


Ritkán szólítanak meg ennyire sokan egy új tesztautóval kapcsolatban és ritkán kell magam ennyiszer korrigálni. A motor archaikus Volvo-nyelven D5 lenne, de a friss besorolás szerint D3, mert ez az öthengeres dízelmotor gyengébbik változata. Van még D4, szintén öt hengerrel, de 177 lóerővel.

Most, hogy a BMW az átdolgozás előtti 1-es kabriót leszámítva kiirtotta autóiból a szívó hathengereseket, meglepő és örömteli, hogy a Volvo öthengeresei túlélték a méretcsökkentést. A konkurensek egyike sem kínál hasonlót, az Alfa Giluietta, az Audi A3, az 1-es BMW, a Mercedes-Benz A-osztály sem ad többet négy hengernél, ami azért is szomorú, mert dízelüzemmel párosítva a soros négyhengeres elég trampli egy motorfajta.

Domináns gépezet

Háromféle rásegítő erővel dolgozhat a kormány. Két nap után Sportban hagytuk

Háromféle rásegítő erővel dolgozhat a kormány. Két nap után Sportban hagytuk

Háromféle rásegítő erővel dolgozhat a kormány. Két nap után Sportban hagytuk


Eggyel több hengerével finomabban jár és főleg sokkal szebben szól a motor. A tesztautóban is domináns volt az öthengeres, és nemcsak a kihúzatáskor lelkesítő, de hosszabb úton túlzottan markáns motorhang miatt.

Papíron 1500 és 2750 között állandóan megkapjuk a maximális nyomatékot és a motor úgy repíti az 1,4 tonnás autót, ahogy kell.

Ereje kompenzálja az időnként tétovázó automata váltó késését. A Geartronic működhetne valamivel finomabban, nem éri el a legjobb konkurensek szintjét, ami most a nyolcfokozatú automatát jelenti az 1-es BMW-ben.

A V40 és alternatívái
Alfa Romeo Giulietta 2,0 JTDM-2 Distinctive (140 LE) 6 859 000 Ft
Audi A3 2,0 TDI (150 LE, 3 ajtós) 7 615 300 Ft
BMW 118d (143 LE) 7 360 000 Ft
Citroën DS4 2,0 HDi 160 Style (163 LE) 7 630 000 Ft
Lexus CT 200h (136 LE) 7 790 000 Ft
Mercedes-Benz A 200 CDI (136 LE) 7 805 800 Ft
Volvo V40 D3 Momentum (150 LE) 8 060 000 Ft

Kínai be nem avatkozás

Műszakilag a V40 a Ford Focus rokona, futóműve elöl-hátul független konstrukció

Műszakilag a V40 a Ford Focus rokona, futóműve elöl-hátul független konstrukció

Műszakilag a V40 a Ford Focus rokona, futóműve elöl-hátul független konstrukció


Sokan féltették a Volvót a kínai tulajdonostól, de úgy fest, a Geely nem akarja bebizonyítani a svédeknek, hogy ők csakazértis jobban érzik, mi kell a Volvónak.

Műszakilag a V40 a korábbi tulajdonosra emlékeztet, mert a Ford Focus rokona, ergo a V40 futóműve is igényes, elöl-hátul független konstrukció.

2000-ben már az előző S60-ast is azzal propagálta a Volvo, hogy íme, az első hű de agilis autójuk, de a kifutó C30 mellett reálisan a V40 az a modell, amelyet igazán jó megereszteni országúton.

8,8 literes átlagfogyasztást mértünk, ami gyenge eredmény egy dízelmotortól

8,8 literes átlagfogyasztást mértünk, ami gyenge eredmény egy dízelmotortól

8,8 literes átlagfogyasztást mértünk, ami gyenge eredmény egy dízelmotortól


Többször rácsodálkoztam, hogy már megint mennyivel jövünk ki a kanyarból, mert az autó alig dől meg. Úgy kanyarodik, mintha magmaközeli mágnes szívná az aszfaltra.

Fekszik neki a sportos vezetés

Háromféle rásegítő erővel dolgozhat a kormány. A középállást és a kényelmest kipróbálva két nap után sportban maradt, mert nem nehezedik el értelmetlenül, de pontosan, jó visszajelzésekkel irányítható vele az autó.

Légzsák a gyalogosoknak is

Alapáron jár az összes V40-hez a gyalogosvédő légzsák. A világújdonság egy felfújható óriáskiflire hasonlít és aktiválása után főleg a szélvédő két oszlopát fedi le, ahová a baleseti statisztikák szerint az elütött gyalogosok a leggyakrabban csapódnak.

A légzsák 20 és 50 kilométer/óra közötti gázolásnál robban be. Kisebb tempónál nincs rá szükség, mert inkább ellöki az illetőt az autó, 50 felett pedig feldobja szerencsétlent és átrepül a kocsi felett.

Így működik az életmentő óriáskifli:


A gyalogosvédelmi légzsák nyilvánvaló feladata az elgázolt ember felfogása és lelassítása, de van egy másik funkciója is. Felfúvódásakor megemeli a motorházat, növelve a motorblokk és a viszonylag puha motorházfedél közötti teret, hogy a gyalogos ne csapódjon az orrban lévő szilárd tárgyaknak, pl. a motortömbnek. A rendszer – más extrákkal 590 vagy 700 ezer forintos csomagban – kiegészíthető az egyedülálló gyalogosfelismeréssel.

Átrajzolható műszerfal

Műszerfalból is háromfélét nézhetünk

Műszerfalból is háromfélét nézhetünk

Műszerfalból is háromfélét nézhetünk


Műszerfalból is háromfélét nézhetünk: az Elegance barnás és megnyugtató, a türkizzöld Eco ábrákkal segít takarékosan vezetni, Sportban pedig a kilométerórából vörösen izzó fordulatszámmérő lesz és a sebesség digitálisan fut a monitor közepén.

A Sport üzemmód nem hat az autó viselkedésére, változatlan programmal dolgozik az automata váltó, a gázreakció sem lesz izgágább és a felfüggesztés is marad a régi, mert nincs adaptív lengéscsillapítás.

Nem is sportosabbá, hanem kicsit engedékenyebbé tennénk a futóművet, mert a rugózási kényelmetlenül feszes. A komfortot az ülések mentik meg, mert az üléshelyzet és kényelmük is olyan, amit a Volvótól megszoktunk.

Igényes, szép és hangulatos a belső tér, csak nem elég tágas

Igényes, szép és hangulatos a belső tér, csak nem elég tágas

Közel a XXII. század

Vezetés közben minden apró mulasztásnál érezni, hogy az autó helyettünk is figyel és megvéd. A V40 lenyűgöző elektronikus biztonsági arzenált vonultat fel, hogy korrigálja hibáinkat. Részben felárért gyakorlatilag minden életvédelmi eszközzel felszereltethető, amit az autóipar bevet.

Figyeli és jelzi a holttérben lévő autókat, 200-ig határozott lassításokkal és gyorsításokkal tartja a beállított távolságot, ráadásul automata váltóval az adaptív tempomat nem kapcsol ki 30 alá lassítva, mert képes állóra fékezni az autót a sor végén. Ha 3 másodpercnél nem álltunk többet, automatikusan el is indítja a kocsit a többiekkel. Ez már tényleg szinte robotpilóta!

A V40 fény- és hangjelzéssel szól, ha a lendületből úgy tűnik, nekimegyünk valaminek. Reakció híján a gép magától fékez, a City Safety automatikus vészfékezése 50 alatti tempónál működik és vagy teljesen elkerülhetővé teszi az ütközést vagy nagyban mérsékli súlyosságát.

65 és 200 km/óra között működő sávtartója figyeli a felfestéseket és visszakormányozza az autót, ha elaludnánk, de a fáradásfigyelő ezt úgyis igyekszik ébresztéssel megelőzni. A belső tükör mögül kamera észleli a sebességkorlátozásokat, az előzni tilost illetve az autópálya kezdetét és végét jelzőket.  

7,1-8,1-12,4 millió

Árképzéskor a Volvo sem süti le a szemét, de a kézi váltóval 8 060 000 forintos összeg a Momentum kivitelre vonatkozik. Ugyanez a motorváltozat 7,1 millióért is megvehető, ami a fajsúlyos konkurensekhez képest kedvező. Ám a tesztautó 12 385 000 forintos ára azt is jelzi, hogy a jobban felszerelt darabokhoz sem gond négymilliónyi extrát rendelni.