Forgalomszámlálásra, adatok kielemzésére, valamint a dugódíj hatásainak modellezésére szerződött a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) a COWI Magyarország vezette konzorciummal nettó 37,9 millió forint értékben.
A BKK hétfőn internetes oldalán tette közzé, hogy a dán alapítású nemzetközi tervezőcégnek Budapest 22 forgalmas pontján kell az autósok kikérdezésével a forgalmat felmérnie, illetve 38 csomópontban és 8 keresztmetszetben forgalmat számlálnia. Emellett az összes villamos-, és metróvonalon, illetve két forgalmasabb HÉV-vonalon is teljes körű utasszámlálást kell végeznie. A cég a szerződés alapján feldolgozza az adatokat, továbbá forgalmi modellezést készít a dugódíj utáni forgalmi helyzetre, bemutatja a különböző zónahatárokat és díjalternatívákat az utak és a tömegközlekedés igénybe vételének változásaira vonatkozóan.     
A BKK azt is jelezte, hogy a személyforgalmi behajtási díj előkészítésére 2012 júniusában kaptak feladatot a Fővárosi Közgyűléstől, vagyis még az Országgyűlés júliusi, a dugódíj jogi hátterének megteremtését elutasító döntése előtt. A társaság előkészítésre vonatkozó kötelezettsége azonban ettől még nem szűnt meg. 
Mint írták, a behajtásidíj-rendszert az előző városvezetés Európai Bizottságnak tett vállalása szerint 2013-ig kellene bevezetni, ez jelenleg is a 4-es metró uniós támogatási szerződésében szereplő előírás. Hozzátették: bár akkor is tudott volt, hogy erre az időpontra a metró és más kapcsolódó infrastruktúra-fejlesztések nem készülnek el, azonban ha az előkészítést teljesen leállítanák, változatlanul maradna a helyzet, és vélhetően az EU sem fogadná el azt.     
A társaság azt is hangsúlyozta, hogy a forgalomszámlálási adatok a dugódíjtól függetlenül is szükségesek hosszú távon, mert felhasználhatók egyebek mellett a jelzőlámpák jobb programozásához, a menetrendek optimalizálásához.     
Megjegyezték, hogy a tervezőcég nyílt közbeszerzési eljáráson, a legolcsóbb ajánlattevőként kapta a megbízást nettó 37,9 millió forintért – a külső partnert pedig azért kellett bevonni, mert a BKK nem rendelkezik a munkához elegendő emberi erőforrással és technikai háttérrel.
Forrás: MTI