A Lotus már a téli tesztekre is a mezőny egyik legjobb autójával érkezett, az idény előrehaladtával pedig sikerült is befészkelnie magát az élmezőnybe, a fekete-arany autók mindig ott vannak a dobogón vagy annak a környékén. A nyári szünetet megelőző öt futamon minden más csapatnál több pontot gyűjtöttek.

A csapat remek eredménnyel vághatott neki a szünetnek, Kimi Räikkönen a második, Romain Grosjean a harmadik lett a Hungaroringen. A Magyar Nagydíj után a Lotus a konstruktőri versenyben egyetlen pont lemaradással áll a második McLaren mögött, Räikkönen pedig 116 pontjával a Fernando Alonsót üldöző négyes „teljes jogú” tagja.

A csapat versenyigazgatója, Alan Permane szerint az út csakis felfelé vezet majd ezután, a második félév még eredményesebb lesz számukra.

„A szezon második felében még sokkal erősebbek leszünk. Az autó nagyszerű, már az elejétől az volt, és azt is bizonyítottuk, hogy legalább ugyanúgy, de talán még jobban is tudunk fejleszteni, mint mások. Eltartott egy darabig a pilótáinkkal való összeszokás, Romainnek pedig volt pár ütközése a rajtok után, de ezek nélkül már most is más lenne a kép. Minden ok megvan rá, hogy jó legyen a második szezonfél.”

„Azt hiszem, az autónknak minden pálya fekszik, Silverstone-ben és a Hungaroringen is szupergyorsak voltunk, pedig ez a két pálya a két véglet. Semelyik helyszíntől sem félünk.”

Permane úgy véli, hogy csakis a leszorítóerőn kell még javítani ahhoz, hogy beinduljon az igazi sikersorozat – ha jönnek a jó időmérők, minden sínen lesz.

„Szerintem a beállításokkal nem sok gondunk van. Az utolsó hungaroringi szabadedzés után Kimi nagyon elégedett volt az autóval. Kérdeztem, hogy mit szeretne még, annyit mondott csak, hogy még nagyobb leszorítóerőt. Az autó jó, de ahhoz, hogy még gyorsabb legyen, kell még egy kis tapadás az első és a hátsó tengelyen is.”

„Összevetve Hamilton versenytempóját a miénkkel, nem lett volna szabad, hogy az időmérőn négytizedet adjon nekünk, szóval ezen kell még javítanunk, egyértelmű. Ha előtte lehettünk volna a rajtnál, akkor simán otthagytuk volna, elhúztunk volna minkét autóval. De egy olyan pályán, mint a Hungaroring, a második rajtkocka sem elég jó. Máshol viszont lehet előzni, jön Spa, jön Monza, már más lesz a történet.”

„Ha ezután minden futamon másodikak-harmadikak lennénk, és így nyernénk meg a bajnoki címeket, örülnék, de akkor is nagyon akarunk már egy futamgyőzelmet végre!” – foglalta össze a célt a mérnök.