Elkészült új csúcsmodelljével a Land Rover. A negyedik generációs Range Rover úgy kínál tökéletesen újat, hogy közben megőrzi – több mint negyven éve született – klasszikus karakterét. Elsőre akár a 2002-2012 között gyártott korábbi generáció módosított változatának is hihetnénk, a formák nagyon hasonlóak.
Ám a negyedik generáció gömbölydedebb, modern lámpákkal díszített formái teljesen új megoldást rejtenek. Ez a világ első szabadidő-autója, amely alumínium vázzal és karosszériával készül, ráadásul az első és hátsó futómű elemei is könnyűfémből állnak. A korábbi acél karosszériával készült modellhez képest 39 százalékkal könnyebb az új Range Rover, a súlycsökkentés egyes változatoknál eléri a 420 kilót is. Ez pedig a dinamika mellett a fogyasztásra is pozitív hatást gyakorol.
A gyártó közlése szerint a légrugós felfüggesztés laposabb kialakítása magabiztosabb kanyarodást és természetesebb kormányzást eredményez, miközben az autó terepjáró-képessége is megmaradt. Az aszfalt utat elhagyva jön jól a Land Rover Terrain Response elnevezésű rendszere, amely elemezi a vezetési körülményeket és automatikusan kiválasztja a legmegfelelőbb beállításokat terepre. A gazdag ügyfélnek már kapcsolgatni sem kell.
Már az egyetlen kiadott fényképről is megállapítható, hogy az utastér luxuskivitelű. Ahogy a brit vállalat fogalmaz az új Range Rover derűs elszigeteltséget nyújt utasainak, ahogy az a luxusautóknál elvárás. A belső a korábbinál is csendesebb, miközben az új futómű, még kényelmesebb utazást biztosít.
Láthatóan az Evoque vonalait vitték tovább a designerek, modern hangulatot teremtve. A hagyományos váltókar helyett a Jaguárnál kitalált mosógépkapcsoló szerű megoldást vették át. A hátsó utasokra is koncentráltak a tervezők, itt a korábbinál 118 milliméterrel nagyobb lábhely várja őket, illetve rendelhető kétüléses hátsó traktus is.
Az ügyfelek kezdetben háromféle motor közül választhatnak, a kompresszoros V8-as benzinmotor mellett, V6-os és V8-as dízelek szerepelnek a kínálatban. Bár ezt hivatalosan még nem erősítette meg a Land Rover a benzinmotor valószínűleg 510 lóerős, a kisebb dízel 275 LE-t, az erősebb 313 LE-t nyújt.
Az új Range Rover világpremierje várhatóan szeptemberben a Párizsi Autószalonon lesz, akkortól már rendeléseket is felvesznek az új modellre. A 160 országban forgalmazott kocsi első darabjait 2013 elejétől szállítják az ügyfeleknek.