Július 9-én gördült le az első Daimler együttműködésben gyártott Auman kamion a kínai Foton teherautó-gyártóval közös, Peking melletti, Huairou-i gyárból. Ekkortól minden Auman teherautót a két cég közös vállalata, a Beijing Foton Daimler Automotive Co. Ltd. (BFDA) készíti. A Daimler 50 %-kos részesedéssel rendelkezik a BFDA-ban, ezen felül leginkább a motorok és a kipufogógáz-rendszerek készítésében segédkezik, ami nagy hasznára van a cégnek abban, hogy egészen Euro 5-ig könnyen teljesíthesse a kínai károsanyag-kibocsájtási szabványokat, melyek jövő évben lépnek az Euro 4-essel megegyező China IV szintre.

Az Auman GTL a China IV szabvány bevezetésétől OM 457-es Daimler motorral is kapható lesz.

Legördül a gyártósorról az első Daimler-Foton közös kamion, egy Auman GTL, a BFDA Peking melletti gyárában.

Legördül a gyártósorról az első Daimler-Foton közös kamion, egy Auman GTL, a BFDA Peking melletti gyárában.

A második Auman üzem már a gyártás felfuttatásán dolgozik, amivel a tavalyi, közel 110 000 darabos értékesítési számot 160 000 darabra lehet majd kiegészíteni. A Foton által 2002-ben létrehozott Auman márka ezidáig körülbelül 550 000 teherautót készítette a Peking-Huariou-i gyárban.

A Daimler és a Foton azonban nem csak teherautók, hanem kamionmotorok gyártásában is szeretne együttműködni, ezért egy most megkötött megállapodás alapján egy közös motorgyár felépítését kezdik meg 2013 első felében, az Auman gyárhoz közeli területen. A tervezett beruházás költsége körülbelül 135 millió euróra tehető. A gyártás 2014-es beindulása után a BFDA motorgyárában 12 literes, soros, hathengeres, OM 457 jelű Daimler motorok készülnek majd, melyek jelenleg is nagy mennyiségben üzemelnek európai és dél-amerikai Daimler kamionokban. Kezdetben a Peking mellett gyártott OM 457-es alkatrészeinek 40 % érkezik majd kínai beszállítóktól, mely arányt közép- és hosszútávon 65 %-ra kívánja emelni a BFDA. A beszállítók minősítése és kiválasztása jelenleg is nagy erőkkel zajlik.

A 12 literes, hathengeres, OM 457-es motort jelenleg Európa és Dél-Amerika kamionjaiban használják, de hamarosan a kínai Auman teherautókhoz is elérhető lesz.

A 12 literes, hathengeres, OM 457-es motort jelenleg Európa és Dél-Amerika kamionjaiban használják, de hamarosan a kínai Auman teherautókhoz is elérhető lesz.

Az új motor-összeszerelő üzem 30 000 négyzetméteres alapterülettel rendelkezik majd, a termelés beindításakor pedig 500 új dolgozónak biztosít munkalehetőséget. A gyár éves kapacitását 45 000 egységre tervezik, így a China IV szabvány jövő évi bevezetése után az Auman teherautókat vásárlók választhatnak majd a hagyományos és az OM 457-es motorok közül. A Daimler emellett garantálja az Auman kamionok aktuális norma szerinti megfelelőségét, valmaint a gyártás beindításáig a mannheimi gyárból szállít motorokat a BFDA számára.