Az Audinál gyári alkatrészként jelenik meg az autós kiegészítők másodlagos piacán már évek óta jelen lévő digitális visszapillantó. A német gyártó a 2012-es Le Mans-i 24 órás versenyen győztes R18 e-tron versenyautóin próbálta ki, majd most az Audi R8 e-tron-ban is beveti. 
Le Mans-ban debütált
Nincs hátsó szélvédő ezért kell a kamera

Nincs hátsó szélvédő ezért kell a kamera

Nincs hátsó szélvédő ezért kell a kamera


A 2012 végén érkező kisszériás villanyautóban is ugyanúgy működik, mint bármelyik hasonló termék, azaz az autó hátsó részén van egy kamera, míg az utastérben a visszapillantó tükör helyén egy képernyő.  
Nem hóbortból vezeti be a digitális visszapillantót az Audi, hanem szükséges megoldásként, hiszen az R18 versenyautókhoz hasonlóan az R8 e-tronnak sincs hátsó szélvédője. A kamera fűtött házba kerül, így télen is megfelelő képet biztosít, amely a Samsungtól származó 7,7 colos LED-es monitoron jelenik meg. 
Az alkalmazott AMOLED kijelző telefonoknál szokásos, de autóknál most használják először. Az új kijelző energiahatékonyabb, vékonyabb és könnyebb, mint a hagyományos LCD-monitorok. 
A külsőre a benzines R8-ra hasonlító e-tront elektromos motorok mozgatják, ezek együttes teljesítménye 280 kW (381 LE). Az Audi R8 e-tron álló helyzetből mindössze 4,6 másodperc alatt gyorsít fel 100 km/órás tempóra, végsebességét 200 kilométer/órában korlátozzák. 
Nürburgringen száguld az R8 e-tron, akcióban a visszapillantó is