Folytatódik a lassan almárkává fejlődő 500-as kínálat bővítése a FIAT-nál. Épp a napokban kezdődött meg a Szerbiában készülő 500L első darabjainak kiszállítása a gyárból, de már azt is tudjuk, folyik egy kis szabadidő-autó, az 500X fejlesztése is. Ám azt megelőzően egy másik változatot, az 500 XL-t is megismerjük.
Az autó kész, ezt bizonyítják a szabadalomoltalmi rajzok, amely sok más korábbi esethez hasonlóan ezúttal is kiszivárogtak. Ezek, illetve az 1:1 arányú agyagmodellről készült fotó is elárulja az autó megoldásait. Láthatóan az 500L a donor, a C oszlopig, azaz a hátsó ajtókkal bezárva az L és az XL ugyanolyan, hátul azonban jelentősen kibővült az új változat.
Ezzel komoly méretű csomagtartót kínál az az autó, olyannyira, hogy felárért két ülés is kerülhet leghátulra, hétszemélyessé formázva az autót.
Nem lesz különbség a motorkínálatban az 500 L és XL modellek között, így kezdetben két benzines és egy dízel közül lehet választani. Az 1,4-es szívó 95 LE-t, a 0,9-es turbó benzines 105 LE-t nyújt. Az 1,3 literes dízel teljesítménye 85 LE. Később várható az 1,6-os dízelmotor bevezetése is.
Könnyedén elképzelhető egyébként, hogy az XL nemcsak az L tágasabb alternatívája, de az X-é is lesz, azaz ehhez a modellhez is lehetségessé válik a összkerékhajtás megrendelése.
A FIAT várhatóan szeptemberben, a Párizsi Autószalonon leplezi le hivatalosan az 500 XL-t, amelynek gyártása és forgalmazása 2013-ban indulhat.