Július közepén tűnt fel a Nürburgringen a Porsche 918 legújabb prototípusa. Az autót a legendás Martini-dizájn díszítette, de fekete-fehér kivitelben.
Most a gyár színesben is elkészítette a mintát, miközben bejelentette, hogy az ügyfelek akár ilyen látvánnyal is rendelhetik majd autójukat. A módosítás csak az autó külsejét érinti, az utastér ugyanolyan, mint egyébként.
A Martini az 1970-es években tűnt fel a versenypályákon szponzorként és igen hamar népszerűvé vált, ma pedig már kultikusnak mondható. A márka 1973-1978 között volt a Porsche Le Mans-i csapatának névadó szponzora, de már korábban is támogatta a sportkocsigyárat, így az 1971-es Porsche 917 is így nyerte meg a Le Mans-i 24 órást. A Martini támogatása mellett nyert a Porsche az 1973-es Targa Florión, az 1976-os sportkocsi-világbajnokságon, illetve az 1976-os és 1977-es Le Mans-i 24 óráson.
Vélhetően nem csak az utcán kapcsolódik majd a Porschéhoz a Martini, valószínű, hogy a versenypályán is. A Porsche ugyanis a kiszivárgott hírek szerint 2013-ban vissza kíván térni Le Mans-ba.
Nem véletlen, hogy igen sok időt tölt a Nürburgringen a 918-as, hiszen a fejlesztők egyik célja, hogy a 20,8 kilométeres pályán a Porsche Carrera GT-nél (7:32) jóval gyorsabban, kevesebb, mint 7 perc 22 másodperc alatt körbeérjen. Az autót többek között a korábbi rali-világbajnok, a Porsche tesztpilótája, Walter Röhrl is hangolja.
A Porsche 918 hibrid hajtású. Alapmotorja 4,6 literes V8-as, ennek teljesítménye 570 LE, míg a hátsó tengelyt pörgető villanymotor 122, az első tengelynél lévő 109 lóerőt teljesít. A rendszerteljesítményt 770 lóerőre becsülik. A kivehető targatetővel készülő, kétüléses sportkocsi 3 másodpercnél rövidebb idő alatt gyorsul majd 100 km/órára, végsebessége 325 km/óra lesz. Mind a négy kereke kormányzott.
A konnektorról is tölthető lítiumion akkumulátorok használatával 25 kilométert képes megtenni egyetlen feltöltéssel a kocsi, ebben az üzemmódban 150 km/óra a végsebessége. Villanymotorjainak hála a szabvány szerint képes 3 literes fogyasztással is üzemelni.
A 2013 őszén megjelenő autó ára nagyjából 180 millió forinttól indul. Egy honfitársunk már látatlanban befizette rá az előleget.