Azért, hogy még több autót adhasson el Észak-Amerika, Oroszország és Kína hóval bőségesen ellátott részein a Jaguar négykerék-hajtással is kínálja ezentúl az XJ és XF modelljeit. Az új hajtásrendszert a testvércég Land Rover fejlesztette. 
Jaguar hóra 1
Jaguar hóra 29


Az összkerékhajtás kizárólag a most megjelenő 3,0 literes kompresszoros motorral és nyolcfokozatú automata sebességváltóval kombinálva rendelhető. (Az új motor hátsókerék-hajtással is választható.) Az intelligens rendszerben többtárcsás nedves kuplung osztja el a nyomatékot az első és a hátsó tengely között. 
A hajtás kialakításához új kereszttartót, motortartó bakokat, kipufogórendszert terveztek. Az első féltengelyek átmennek az olajteknőn, így csökkentve a súlypontot. A 4×4-es modellek módosított felfüggesztéssel, kormányzással készülnek, hogy ugyanazt a vezetési érzetet produkálják, mint hátsókerék-hajtású testvéreik. 
a videó a hirdetés után indul
Száraz körülmények között alapvetően csak a hátsó tengelyhez irányul a nyomaték a sebességváltótól, ha a hátsó kerekek kipörögnének, akkor az elsők is bekapcsolódnak. A maximális nyomaték elől 50 százalék lehet. 
Jaguar hóra 30


A vezetőnek lehetősége van téli üzemmódot is választani, ez „élesebbre” állítja rendszert, figyelmezteti, hogy még inkább számítania kell a tapadás csökkenésére. Ilyenkor a nyomatékelosztás 30:70 százalékos alaphelyzetből indul. 
A négykerék-hajtással párhuzamosan megjelenő 3,0 literes kompresszoros V6-as motor 340 LE teljesítményt nyújt, maximális nyomatéka 450 Nm. Azt tudja nagyjából, mint az 5,0 literes V8-as szívómotor, de annál jóval takarékosabb, köszönhetően többek között az automata motorleállító rendszernek, amely főként városban segít. Mindkét modell esetében 9,8 literes átlagfogyasztást ígér a gyár, de a dinamikájuk is ugyanolyan. 6,4 másodperc alatt képesek elérni a 100-as tempót, végsebességük 250 km/óra. 
További újdonság az új 2,0 literes turbómotor.  Teljesítménye 240 lóerő, maximális nyomatéka 340 newtonméter. A kompakt, teljesen alumínium motor 138 kilót nyom, a legkönnyebb motor, amely valaha egy Jaguarba bekerült. Az XF esetében 7,9, az XJ-nél 7,6 másodperces 0-100 km/órás sprintidőt produkál, végsebességük 241 km/óra.