Sok kritikát kapott idén a Pirelli a gumik karakterisztikája miatt, a csapatok igazából csak véletlenül tudnak beletalálni az optimális működési tartományba. Eddig azzal magyarázkodtak az olaszok, hogy a csapatok kértek a korábbinál nehezebben kiismerhető abroncsokat, most változott egy kicsit a kommunikáció.
Paul Hembery, a Pirelli motorsport-igazgatója szerint az egész idei mizéria elkerülhető lett volna, ha a gyártó több segítséget kap a csapatoktól. Hembery úgy véli, a rendelkezésükre álló, 2010-es tesztautóval nem is volt esélyük a gumik viselkedésének pontos megismerésére.
„Ugyanezeket a gumikat hiába szereljük egy 2010-es autóra, teljesen másképp viselkednek” – fakadt ki Hembery. A Pirelli tavalyig egy 2009-es Toyotát használhatott, jelenleg a 2010-es, utoljára Robert Kubica által használt Renault áll rendelkezésére.
„A 2010-es és az idei autók aerodinamikai egyensúlya alapvetően különböző. Ez fontos, mert ezáltal megváltozik a kerekekre jutó energia mennyisége és így a hőmérsékleti adatok is eltérőek lesznek. Nem láttuk előre, mi fog történni, mert a 2010-es autón másképp viselkedtek a gumik.”
Hembery szerint a csapatok egyetértése lenne szükséges ahhoz, hogy a cég rátehesse a kezét egy idei autóra, de erre nincs esély. „Legutóbb másfél évig tartott, amíg kicsikartak magukból egy megegyezést. Sajnos, arra sem látok esélyt, hogy kapjunk egy tavalyi autót. Mondjuk, az autók egyébként is sokat változnak évről évre, a keverékeknél pedig a legapróbb paraméterek is számítanak.”