Borzongva nézzük minden esetben a nyolcvanas évek raliversenyeinek felvételeit. Az őrülten száguldó autó feltűnik a domb mögül, és valóságos embertenger várja, hogy megérintse, vagy centikre a haláltól ugorjon félre. Totális őrület, életveszély.

Ez a hazárdjáték megbosszulja magát, és az FIA nem véletlenül szigorította a versenyek megrendezésének szabályait. Ennek ellenére előfordulnak balesetek, még egy VB futamon is, de ha a szervezők teljesen alkalmatlanok, akkor komoly mértékben nő a rizikó. Ilyen szerencsétlen helyzet állt elő nemrég Szerbiában, ahol egy hegyi felfutáson vesztette három néző életét.

Egy Mitsubishi EVO elmérte a kanyart, és ahogy azt a fizika diktálja a forduló külső ívén sodródott ki az útról. Az életüket féltők nagy része tudja, hogy ilyen helyre állni ziccer a kaszásnak, de ha nincs így, akkor a szervezőknek kellene szólni, terelni, intézkedni, hogy senki ne kockáztasson. Természetesen egy hosszú gyorsaságin nem lehet minden kanyarba őrszolgálatot állítani, a veszélyhelyzetet a logikusan gondolkodó néző tudja leghatásosabban elkerülni.