A Ferrari technikai igazgatója, Pat Fry a csapat hivatalos oldalának adott interjút, amelyben az idén elvégzett munkát méltatta. Az angol szerint a fejlesztések terén Maranello a legjobbak között van.

„Az idény kezdetkor, a téli tesztek után le voltunk maradva, de szerintem sokat tanultunk abban az időszakban. A korai futamokon szenvedtünk, emlékszem, hogy Melbourne-ben másfél másodpercre voltunk a legjobbtól. De aztán hatalmas munkát végeztünk a szélcsatornában, a gyártórészlegnél és a tervezésben is, minden dolgozó jól reagált a kihívásra. Úgy gondolom, hogy a csapatok többségét megelőztük a fejlesztésben, nagyon jól visszakapaszkodtunk, de hosszú még az út” – mondta a mérnök

Fernando Alonso a Magyar Nagydíj hétvégéjén arról beszélt, hogy egy kicsit lelassult az autó fejlesztés, nem került fel elég új alkatrész. Fry nem titkolta, hogy néhány elemmel zsákutcába jutottak, de úgy véli, már túl is vannak a problémán.

„Tény, hogy néhány alkatrész nem úgy működött, ahogy reméltük, de ez mindig benne van a pakliban az ilyen munkánál. Pozitívum viszont, hogy megértettük a problémákat, mostanra minden rendben, a tapasztalatokat felhasználhatjuk az előrelépéshez, nem vagyunk zavarban. Nagyon is tiszta elképzelésünk van róla, milyen irányba menjünk tovább, és már dolgozunk is ezen. Mostanra jól értjük a helyzetet, szóval csak módosítanunk kell egy kicsit a fejlesztési elveken.”

A technikai főnök elmondta, hogy a szombaton kezdődött gyárbezárás előtt már a következő három versenyre szánt újításokon dolgoztak, minden egyes futamra lesz valamilyen fejlesztés.

„A héten mindenki itt volt (Maranellóban), igyekeztünk a lehető legtöbbet végezni. Fejlesztettünk néhány kisebb újítást Spára, közben pedig a Szingapúrra szánt fejlesztéseken is dolgoztunk. Fárasztó hét volt, de most kéthetes pihenés következik, utána mind újult erővel térünk vissza. A szünet után rögtön mindent beleadunk megint.”

„Van pár érdekes fejlesztésünk Spára, az a pálya – Monzával együtt – aerodinamikai szempontból különleges. Az olasz futamra is lesz egy külön aerodinamikai és motorcsomagunk. Sokat dolgoztunk, de ezután is sok munka vár még ránk, továbbra is megfeszített munkára lesz szükség.”