Csakhogy az 5 perces szünet utáni ismétlésre vonatkozó szabály már 2006 óta nem él, Schumi visszavonulása előtti utolsó évében is már az azonnali újabb formációs körre vonatkozó előírás volt érvényben. A motorleállítás miatt a Mercedes veteránját végül le kellett tolni a pályáról és csak a bokszutcából rajtolt.
A Forma-1 állandó versenyigazgatója, a rajtokat is vezénylő Charile Whiting a német Bildnek nyilatkozva értetlenségét árulta el az eset kapcsán. „Michaelnek igazán tudnia kellene a szabályokat!” – mondta az FIA-fejes.
A kérdésre, hogy a felügyelőszervezetnél tartanak-e kötelező vizsgát a szabályokból, mielőtt kiadnák a pilóták Forma-1-es versenyjogosítványát, az ún. szuperlicencet, így válaszolt:
„Feltételezzük, hogy a Forma-1-ben résztvevő csapatok ismerik a szabályokat. A csapatok felelőssége, hogy a pilótáik – alkalmazottként -szintén tisztában legyenek velük.”
A három év kihagyás után 2010-ben a Mercedesszel visszatért Schumacher egyébként pályafutása legpechesebb és legeredménytelenebb idényét szenvedi 2012-ben, a hungaroringi baki – amit végül egy újabb kiesés koronázott meg -, csak egy a hibák, szerencsétlen esetek hosszú sorában. A sors iróniája, hogy a 43 éves pilóta amúgy versenyképes lehetne, Monacóban pole-időt futott, Valenciában pedig visszatérése első dobogós helyezését is megszerezte.
A mercedeses szerződése idén lejár, egyelőre nem tudni, hosszabbít-e, vagy végleg nyugdíjba vonul a siralmas szezon után.