Igaz, hogy szerény visszaesés mutatkozik a júliusi eladási számokban, ám ez a tendencia általában jellemző a nyári hónapokra, amikor mindenki inkább pihenőjét tölti, minthogy új kisteherautójáért menne a kiválasztott márka autószalonjába. Kivéve 2010-et, amikor egészen novemberig a július volt a legerősebb hónap, ami viszont már az év végi felfutásnak volt köszönhető, mivel az importőrök az év zárására igyekeznek minél nagyobb számokat produkálni, amivel rendszerint meg is duplázzák az évközi hónapok átlagos eredményét.
A harmadik legjobban fogyó típus a Toyota Hilux, melyből 413 kelt el, majd a Volkswagen Caddy következik 322 darabbal. Érdekes, hogy a Toyota, a Ford, a Volkswagen és a Nissan pickupjai is jól fogytak: a Rangerből 251, az Amarokból 242, a Navarából pedig 205 darab talált gazdára, de még a gyengébb felszereltségű Nissan Pickupból is elkelt 52. A kevésbé széles kínálattal rendelkező gyártók viszont nehezen értékesítik platós típusaikat, így a Mazda BT-50-ből 13, a Dacia Logan Pickupból pedig csupán 5 darab került a hazai vásárlókhoz.
További érdekesség, hogy míg korábban jelentős szerepet töltött be a piacon az Fiat Panda és az Opel Astra haszonjármű változata, addig az idei év első hét hónapjában előbbiből 1, utóbbiból pedig 2 darabot sikerült értékesíteni. Jelenleg tehát 6307 eladott kishaszonjárműnél tartunk, ami 747-tel több a 2011-es és 1607-tel a 2010-es év hasonló időszakához viszonyítva. A növekedés tehát szembetűnő, de ki tudja, hogy mennyire tartós.
Forrás: Carinfo