A spái pálya mind a nézők, mind az F1-es résztvevők egyik, ha nem legnagyobb kedvence: a 7 kilométeres pálya vonalvezetése szintkülönbségeket, hosszú egyeneseket, lassú és extrém nehéz és gyors kanyarokat is tartogat, amit még megfejel, hogy a nagy alapterületű helyszín mikroklímája folytán az eső is bármikor szerepet kaphat, akár úgy is, hogy egyes szakaszokon esik, míg másutt teljesen száraz az aszfalt.
A versenyzők a pálya 75 százalékán padlógázzal hajtanak, azonban nem csak sima egyeneseken, így a gumik kimondottan nagy terhelést kapnak – a Pirelli a két legtartósabb keverékét, a közepest (fehér) és a keményet (ezüst/szürke) viszi a hétvégére.
„Spa személyes kedvencem. Nemrég ott voltam a 24 órás versenyen: a pálya nyomvonala és a változékony időjárás valahogy mindig nagyszerű futamokat hoz. A gumik szempontjából egyértelműen az egyik legmegterhelőbb pálya a nagy sebesség és az extrém erőhatások miatt, amelyek több irányból is érik az abroncsokat. A kemény és a közepes keverék kombinációja lehetővé teszi majd, hogy a pilóták a rajttól a célig keményen hajtsanak – hiszen Spa pont erre való” – mondta az olasz gyártó motorsportfőnöke, Paul Hembery.
A Pirelli tesztpilótája, Jaime Alguersuari így jellemzi a belga helyszínt:
„Spa nagyszerű helyszín, hatalmas történelme van, emellett a Forma-1 pár leghíresebb kanyarja is ott van, például az Eau Rouge és a Blanchimont. Szerintem nincs is olyan versenyző, aki ne imádná! Sok a gyors kanyar, az egyenesekkel együtt egy nagyon gyors pályát adnak ki. Komoly kihívás lesz ez a pilótáknak és a csapatoknak, közepes leszorítóerő mellett jó mechanikai tapadást kell találniuk. A gumik szempontjából a pálya elég sima, de megvannak a sajátos kihívásai: a számos gyors szakaszon nagy oldalerők hatnak az abroncsok falára. Hasonló Szuzukához, ott is ilyen beállítások kellenek.”