A csapatnál az állami olajcég PDVSA-nak köszönhetően „bérelt helye” van Pastor Maldonadónak, a venezuelai becslések szerint évi 30 millió eurót szállít a Williamsnek, kár, hogy a pontokkal már nem így tesz – a hibátlan barcelonai futamgyőzelem óta csak nullázik és autót tör, akár még versenyen kívül is, mint nemrég egy hazai utcai bemutatóján.
Maldonado mellett ott a kevésbé látványos, de lassan magára találó, a pontokat apránként gyűjtögető Bruno Senna is, akinek ugyan csak 2012-re szól a szerződése, de a 10 milliósra becsült szponzori háttere és a javuló formája erősíti a folytatást.
Az idény első felében még valószínűnek tűnt, hogy a szabadedzéseken Senna helyén rendszeresen bevetett, gyors, tehetséges Valtteri Bottas megkaphatja a brazil helyét jövőre, de a finn mögött nem áll ekkora pénz, igaz, a Williams társtulajdonosa, Toto Wolff egyengeti a karrierjét.
A mostanában a csapat irányításában is hangsúlyos szerepet kapó Wolff nem tagadja, hogy nehéz döntés előtt állnak.
„Jobb lenne, ha három autónk lenne jövőre” – utalt a Ferrari által évek óta hangoztatott elképzelésre az osztrák üzletember a TotalRace-nek. „Valtteri nagy tehetség, itt akarjuk tartani, de pénzügyi szempontokat is vannak.”
A brazil oldalnak Wolff sietett leszögezni, hogy elégedett Sennával: „Bruno jó benyomást tett rám. Nem csak intelligens és érzékeny versenyző, de gyorsan is tanul. Vannak jó pillanatai és olyan napok is, amikor nem jönnek össze a dolgok. De Magyarországon például minden összeállt nála, és remélem, hogy ez csak a további jó hétvégék kezdete volt!”