Fernando Alonso a szezon újraindulása előtt 40 ponttal vezet a bajnokságban, de ahogy a Magyar Nagydíjon bebizonyosodott, a Ferrari továbbra is lassabb az ellenfelek autóinál. A spanyol emiatt nem bánná, ha a gyors spái pályán eső lenne a versenyen, hiszen az kiegyenlítené az erőviszonyokat, jobb esélyt adna számara.

„Ha az autó versenyképes, jól megy a hétvége, akkor talán a száraz futam a jobb, mert az kiszámíthatóbb. Ha az autó gyors, akkor 99 százalék, hogy a dobogóra jutsz, ami jó is lenne számunkra. De ha nem versenyképes, akkor meggyőződésem, hogy a nedves körülmények segítenek, jobbak a lehetőségek, például a megfelelő pillanatban lehet a megfelelő gumit választani” – mondta. „Egyelőre nem tudom, melyik lenne jobb mostanra, de visszatekintve az eddigi versenyekre, talán az esős futam jönne jobban nekünk.”

„Persze ugyanakkor a vizes pálya rizikósabb is: aquaplanning, felfestések, kerékvetők, szóval az eső sokat segíthet, de nagy ára is lehet. A mostani helyzetemben a legfontosabb az állandó célba érés, a pontok gyűjtése, a vizes verseny pedig kockázatosabb, igaz mindenki számra az.”

A bajnoki éllovas meggyőződése, hogy egyelőre lassú a Ferrari:

„Az eredményeket nézve nagynak tűnik az előnyünk, de két-három rossz futam mindent megváltoztathat. A teljesítményt tekintve az esélyesek közül egyértelműen mi vagyunk a leglassabbak. Nálunk a pontelőny, de miénk a teljesítménybeli hátrány, szóval nem hiszem, hogy mi vagyunk a favoritok.”

„A legutóbbi versenyen nyolctizedre voltunk a pole-tól, ami túl sok. Javítanunk kell ezen. Majd meglátjuk, mennyi lesz a különbség itt és Monzában, bár ezek furcsa pályák az autó szempontjából, alacsony leszorítóerő kell, szóval bármi megtörténhet, reméljük, sikerül sok pontot hozni. A következő viszonyítási pont majd Szingapúr lesz, addigra tényleg csökkentenünk kell a lemaradásunkat a pole-hoz képest.”

Alonso hangsúlyozta, hogy nagyon jó volt a nyári szünet, szükséges volt a feltöltődés, mert nehéz lesz a következő három hónap.

„Jó volt egy kicsit kikapcsolódni az F1-ből, 10-15 napig újratöltődni, hogy most 100 százalékosan, nagyon motiváltan vágyhassak vissza az autóba. Már jó ideje várom a holnapi napot. Hét Európán kívüli futam lesz, sok időeltolódás, sok utazás következik, 100 százalékosnak kell lenni, mert hosszú lesz a hajrá.”