A németek egyre erősebb teljesítményű motorokkal ellátott kocsikat vásárolnak, fittyet hányva a rekordmagas benzinárakra és a környezetvédelmi aggodalmakra – derül ki egy új tanulmányból.
2012 első hét hónapjában a Németországban vásárolt új autók motorjának átlagos teljesítménye 138 lóerő volt, azaz újabb rekord dőlt meg az 2011-es 135 lóerő és a 2010-es 130 lóerő után – olvasható a duisburg-esseni egyetem gépjárműkutató központjának tanulmányából.
A központ igazgatója, Ferdinand Düdenhoffer által jegyezett tanulmány szerint a németek jobban kedvelik a benzinmotorénál nagyobb teljesítményű dízelmotorokat. 
A legerősebb motorok tekintetében a német autógyártók között különösebb meglepetés nélkül a Porsche áll az első helyen, átlagos 323 lóerős motorteljesítménnyel. A felső kategóriás autók közül a BMW (194 lóerő), az Audi (179) és a Mercedes-Benz (175) szintén az országos átlag felett állnak.
A középkategóriásnak számító német autógyárak is megnövelték eladott járműveik teljesítményét: az Opel gépkocsik motorjának átlagos teljesítménye a 2008-as 109 lóerőről 2012 első felére 126 lóerőre nőtt, és alig marad le mögötte a Volkswagen 124 lóerővel.
Ráadásul az Emnid közvélemény-kutató intézet szerint a megkérdezettek 45 százaléka nem autózik kevesebbet amiatt, mert emelkedett a benzin ára, ezt csupán a válaszadók 37 százaléka mondta. Tizennyolc százalék egyáltalán nem használ személygépkocsit.
A múlt héten az üzemanyagok ára rekordszintre emelkedett Németországban, a leggyakrabban használt 95-ös oktánszámú benzin (E5) átlagára 1,73-1,74 euró (kb. 480 forint) volt literenként a piacvezetőnek számító Aral-kutaknál. A tíz százalék etanolt tartalmazó E10 ára 1,69-1,70 euró között mozgott, a dízel 1,54 euróba (kb. 430 forint) került literenként.
Németországban az év eleje óta átlagosan 11,5 eurócenttel emelkedett a benzinár literenként. Az ADAC autóklub számításai szerint ebből csupán 6,6 eurócent drágulás vezethető vissza a nyersolaj világpiaci árának az emelkedésére, illetve a dollár/euró árfolyamváltozásra. A német autóklub szerint literenként 4,9 eurócent „az olajvállalatok zsebébe került”.
Forrás: MTI