Ugyan a McLaren gyártói befolyás nélkül, önállóan próbál érvényesülni és 2014-re talán új főszponzort is kell találnia, Martin Whitmarsh csapatfőnök szerint nem kell aggódni a jövő miatt. Éppen ellenkezőleg: az üzleti tevékenységnek és a márka F1-es erejének köszönhetően még soha nem tűntek ennyire ígéretesnek a távlati lehetőségek, mint most.

„Erősebb lesz” – mondta Martin Whitmarsh a McLaren márkáról az Autosportnak adott interjújában. „Jövőre ünnepeljük ötvenedik évfordulónkat, a Forma-1-ben 1966 óta vagyunk jelen. A versenyek negyedét megnyertük, felén a dobogón álltunk és van Le Mans-i diadalunk is. A jövőt illetően nagyszerű helyzetben vagyunk.”

Az utóbbi hetekben felröppentek olyan pletykák, hogy a McLaren esetleg saját motort épít vagy összefog a Hondával, Whitmarsh szerint ezeket a híreket nem kell komolyan venni. „Maradunk a Mercedesszel, nem hinném, hogy valaha is állítottuk ennek ellenkezőjét.” A McLaren Vodafone-nal kötött szerződése 2013 végén jár le, van rá esély, hogy a telekommunikációs cég nem hosszabbítja meg a megállapodást. Ha valóban így lesz, a wokingiaknak új főszponzort kell találniuk, de emiatt egyelőre nem fő a csapatfőnök feje.

„Már bizonyítottuk, hogy értéket állítunk elő, szerencsések vagyunk, hogy nagy tőzsdei forgalmú cégek is támogatnak minket. A Vodafone a főszponzorunk, számítunk a folytatásra, de vannak harminc éves múltra visszatekintő támogatói kapcsolataink is. Tíz olyan szponzorunk van, amellyel több mint 15 éve együtt dolgozunk, ennyi idő a sportszponzorációban szinte hihetetlen. Ez is része az erősségünknek, de a kulcs az F1, itt kell nyernünk.”

„A történelem azt mutatja, hogy 107 csapat bukott el, mióta mi az F1-ben vagyunk. Ha feltesszük a kérdést a paddockban arról, hogy melyik két csapat lesz öt év múlva is biztosan az F1-ben, a válaszadók nagyjából 98 százaléka a McLarent és Ferrarit mondaná.”