Lewis Hamilton a Belga Nagydíjon már szombaton feltűnést keltett azzal, hogy a McLaren kimért, céges, „sarkos” stílusától és gyakorlatától eltérő módon az időmérőt követően szinte azonnal „lenyilatkozott” a Twitteren.
A kvalifikáción a pole-t megszerző csapattársától jócskán elmaradt Hamilton egy az internetes szlengben bevett, de a McLarentől távol álló WTF-fel („what the fuck?!” – kb. „mi a fasz?!”) kezdte a kommentárt, majd arról csiripelt, hogy megszavazták, hogy ő a régebbi hátsó szárnyat használja, amivel csak az egyeneseken négytizedet veszített Jenson Buttonnal szemben.
Hamilton burkoltan arra utalt, hogy a csapat szúrt ki vele, de a főnök később hangsúlyozta, hogy a szárnyról közösen döntöttek, a szombat délutáni üzeneteket pedig törölték is.
A mclarenes azonban nem bírt magával, vasárnap délelőtt újra eljárt a keze, a Twiterre egy fotót töltött fel, amelyen a csapat egy telemetriai papírja szerepelt, rajta kézzel írt megjegyzésekkel, amelyek a csapat két autója közti hattizedes különbségre mutattak rá. A telemetriai adatlapon emellett bizalmas műszaki adatok, például az autók hasmagasságának értéke is szerepelt.
A csapat természetesen nem vette jó néven az újabb akciót, az üzenetet azonnal törtöltették is Hamiltonnal.
„Mondtuk neki, hogy vegye le, és azonnal meg is tette. Rosszul mérte fel a dolgot, egyértelmű, hogy nem gondolkodott világosan” – mondta a csapatfőnök, Martin Whitmarsh, hozzátéve, hogy a pilóta bocsánatot is kért.
A kérdésre, hogy lesz-e csapaton belüli következménye a dolognak, Whitmarsh arra utalt, hogy akár lehetne is, ha nem a McLarenről lenne szó: „Nem lesz, de azért kíváncsi lennék, hogy más csapatfőnökök hogyan kezelnék az ügyet.”
A Red Bull-főnök Christian Horner az ügy kapcsán büszkén mondta, hogy az ő pilótáik sosem adnának ki ilyen bizalmas adatokat: „Amennyire tudom, autóval kapcsolatos adatok voltak. Ha így van, biztos vagyok benne, hogy a bokszutcában minden mérnök alaposan átnézi őket.”
Hogy Hamilton egyszerűen csak meggondolatlan volt vagy szándékosan bosszantotta a csapatot, nem tudni, de a hétvégi eset beleillik a képbe, amely azt mutatja, hogy a viszony finoman szólva sem felhőtlen, az elhúzódó szerződéshosszabbítási tárgyalások egyre inkább megmérgezik a kapcsolatot. „Gyakorlatilag háborúban állnak” – jegyezte meg egy névtelenül nyilatkozó paddockbeli szereplő.