Mint azt megírtuk, Kiss Norbert, az OXXO Energy Truck Race Team pilótája hatalmasat ütközött a nyári szünet előtti utolsó, Szmolenszk-i futamon, miután felmerült a gondolat, hogy a kamion esetleg nem is javítható. Utólag, a telemetriai adatokból kiderült, hogy az ütközés 102,7 km/h-s sebességnél történt, ami egy kamion fülkéjében ülve elképesztő tempót jelent.

A Szmolenszk-i futam emléke

A Szmolenszk-i futam emléke

A Szmolenszk-i futam emléke

A kamion végül a korábbi Oxxo versenyző, Birnbauer Zoltán műhelyébe került, ahol Bakó Csaba versenymérnök irányításával épült újjá. Ennek keretében egy új fülkét is felhasználtak a sérült rész kijavításához: új padlólemezt, új jobboldali A-oszlopot, új szélvédőkeretet és szélvédőt, új homlokfalat és új ajtót is kapott a fülke. Emellett a bukócső teljes jobb oldali keretét és a vízszintes keresztmerevítőket is cserélni kellett. Az alváz helyrehúzatása és a fülketartók cseréje után végül ismét kamionformát öltött az Oxxo versenyjárműve.
Egy második fülke felhasználásával épül újra a magyar versenykamion

Egy második fülke felhasználásával épül újra a magyar versenykamion

Ha már újjáépítésnek kezdtek a szerelők, akkor az elhajlott hátsóhidat, a tönkrement telemetriai szenzorokat és fékhűtőrendszert, a deformálódott rugótartókat, valamint a laprugókat és féltengelyeket is kicserélték a kamionon, de sajnos a differenciálmű sem úszta meg sérülés nélkül, amit szintén cserélniük kellett. Mindezek mellett teljesen újjá kellett építeni a kamion idomrendszerét, melyek dekorációját is pótolni kellett a csehországi futamra indulás előtt.
Szépen összeállt a kamion a rendelkezésre álló egy hónap alatt

Szépen összeállt a kamion a rendelkezésre álló egy hónap alatt

Sikerült azonban a feladat, így a szeptemberi első futamon már a rajtrácson állhatott a fehér MAN, amit Kiss Norbert a pénteki edzésnapon próbálhatott ki először. A Q2-ben a 10. helyre kvalifikálta magát a magyar versenyző az első futamra, majd a futamon gyorsítási és szervóproblémái akadtak, így egy bravúros előzés után végül a 9. helyen futott át a célvonalon. A szombati második rajt már jobban sikerült, miután az élen történt kavarodásból Norbi a 6. helyen tudott meglépni. A futam vége felé azonban egy előzés közben összeütközött a belga Blaise-zel, majd hárman is megelőzték őket, így végül a második futamot is a 9. pozícióban sikerült Norbinak zárnia.
Itt még gőzöl az első fékeken a hűtővíz, ám a második futam végére egy csepp sem maradt belőle

Itt még gőzöl az első fékeken a hűtővíz, ám a második futam végére egy csepp sem maradt belőle

A vasárnapi első futamon a 8. helyről indulhatott a magyar MAN, ám a start utáni lökdösődésben egy pozíciót veszített, amit később sem sikerült visszaszerezni, mivel egy sérüléssel nem járó baleset miatt, nem sokkal a vége előtt piros zászlóval leintették a futamot, épp amikor Norbi a 8. hely megszerzésére készült. Az első nyolc sorrendcseréjét így nem sikerült kihasználni, ezért a hétvégi utolsó futamon az első helyett csak a már jól megszokott kilencedikről elstartolhatott.
Az piros zászló után ismét az az élboly hátsó hármasának végén

Az piros zászló után ismét az az élboly hátsó hármasának végén

A folyamatos finomhangolásoknak köszönhetően az MAN azonban egyre gyorsult, így egyre inkább sikerült megközelíteni az élmezőny tempóját. Norbi így az utolsó start után a leszakadó élbollyal tudott tartani, miközben még rá is közelített az EB-pontversenyt vezető német Hahn-ra. Nem sokra rá két kamion kilökte egymást a pályáról, ami már a 7. helyet jelentette az Oxxónak. Ám még ebben a körben egy keresztbefordult versenyző miatt piros zászlóval leintették a futamot, így az előző kör befutója alapján újrainduló versenyben a két kiesett ismét Norbi elé került.

Harcosok klubbja

Harcosok klubbja

A rajt jól sikerült. A második kanyarban szerencsésen pozíciót is tudott szerezni, ám a német René Reinert hátulról az Oxxo kamionjának hajtott, amit így kilökött a pályáról. Ezzel a magyar versenyző a 12. helyre esett vissza. Kiss Norbert azonban nem adta fel: a második körben a 11., a harmadikban már a 10. helyen futott át a célvonalon, miuátn a Reinert-Lachéze-Kiss hármas egymás nyakát szorongatva vonatozott körbe-körbe a pályán. Norbinak szerencséje volt, mert míg a többieknek nem sikerült pozíciót szerezniük, addig ő az utolsó körben sikeresen támadta Lachéze-t, majd az addigra elfogyott fékhűtővíz miatt hátulról nekikoccant Reinertnek. Ezután megtörtént az előzés, amit a pályabírók is szabályos manővernek minősítettek, majd a 8. helyen ért célba az újjászületett fehér kamion.
Ez a befutó igencsak felbosszantotta a német versenyzőt

Ez a befutó igencsak felbosszantotta a német versenyzőt

Ekkor azonban még senki sem sejtette, hogy csak a versenynek lett vége, a Kiss Norbert és René Reinert közti harcnak még nem. Miközben Norbi a sikerét ünnepelte és a célegyenes végén magukat produkáló élmezőnyhöz közelített, Reinert nagy sebességgel hátulról belecsapódott az ekkor már lelassult MAN-be, majd annak alvázára felugratva tovább tolta őt a többiek felé. Norbi végül a fűre kormányozta a kamiont, nehogy végzetes sérülés legyen a konfliktus eredménye. Ezután a német versenyzővel milliméterekkel a nyomában érkezett Norbi a Parc Fermé-be, ahol ismét a magyar kamionnak hajtott, majd végigszántva a fülke jobb oldalát, lehetetlenné tette, hogy a magyar versenyző elhagyja a járművet.

A német versenyző főszerelője ekkor közölte, hogy elhatárolódik az esettől, majd elhagyta a helyszínt, miáltal Reinert egyedül maradt az addigra odaérő teljes Oxxo csapattal szemben. A túlerőnek köszönhetően további tettlegességre végül nem került sor, csupán szóban folytatta a Reinert a harcot. A videófelvételek alapján később kizárták a futamból a német versenyzőt, akinek az esetét tovább vizsgálják, ám mindez nem segít a magyar kamionon okozott sérülések helyrehozatalában. A károkat enyhíti azonban az a 8 EB-pont, amit Kiss Norbert a Most-i futamon szerzett az Oxxo csapat számára azzal, hogy folyamatosan az első tíz közt tudott autózni, ezzel pedig összesítésben sikerült megtartania 12. helyét, miközben hat pontra felzárkózott dühös ellenfelére, René Reinertre.

A 2012 FIA European Truck Racing Championship versenyzői pontverseny állása

Helyezés Pilóta Donington Park Nürburgring
Szmolenszk
Most Összesen
1 Jochen Hahn (DEU) 47 47 50 47 378
2 Antonio Albacete (ESP) 46 42 51 52 377
3 Markus Östreich (DEU) 23 20 21 17 235
4 Adam Lacko (CZE) 23 35 32 31 232
5 David Vrsecky (CZE) 37 31 30 35 224
6 Markus Bösiger (CHE) 27 12 33 26 191
7 Dominique Lachéze (FRA) 16 15 15  21 123
8 Mika Makinen (FIN) 5 19 15 3 118
9 Anthony Janiec (FRA) 19 13 0 7 83
10 Gerd Körber (DEU) 0 31 0 19 61
11 Rene Reinert (DEU) 0 0 19 4 41
12 Nobert Kiss (HUN) 20
0
0
8 35
13 Javier Marriezcurenna (ESP) 0 0 0 0 19
14 = Matthew Summerfield (GBR) 5 0 0 0 12
14 = José Bermejo (ESP) 0 0 5 0 12
16 Jeremy Robineau (FRA) 4 0 0  1 10
17 José Rodrigues (PRT) 0  0 0 0 7
18 Jean Philippe Belloc (FRA) 0 0 0 0 6
19 Helen Lohr (DEU) 0 5 0 0 5
20 Jean-Pierre Blaise (BEL) 0 1 0 1 4
21 Franky Voijisek (CZE) 0 0 1 0 2
22 Thomas Robineau (FRA) 0 1 0 0 1

Forrás: oxxoracing.com / www.fia.com