A McLaren ugyan a Német Nagydíjon új, 2,31 másodperces kerékcsere-rekordot állított fel, az angol csapat idény eleji problémái azt jelentik, hogy összességében messze nem a legjobbak ezen a téren. A gyorsulás ugyan jól jövet a szezon második felében, de az első 11 futamot tekintve a Ferrari a legeredményesebb a bokszutcában.

A német Auto Motor und Sport a korábbi kerékcserekirály Mercedestől kapott adatok alapján felállította a 2012-es sorrendet, amelyből kiderül, hogy Fernando Alonso és Felipe Massa átlagos kerékcsere-ideje 3,70 másodperc volt.

A címvédő Red Bull a második 3,88-dal, míg a harmadik dobogós helyet a Force India szerezte meg, 3,95-os átlagidejük különösen figyelemreméltó, ugyanis a Mercedesszel, a Ferrarival, a Red Bull-lal és a McLarennel ellentétben ők nem használnak a felnibe integrált, nagyjából háromtizedes előnyt jelentő kerékanyát.

A 2010-ben és 2011-ben is leggyorsabb Mercedes idei 4,04-os átlaga csak a 4. helyre elég, míg a McLaren bakijait a mostanában hozott rekordok is csak 4,42-re javították fel, ezzel a Toro Rosso (4,41 másodperc) mögött a 6. helyen áll a wokingi csapat.

A Williams és a Lotus pár század elmaradással a Toro Rosso és a McLaren tempójában dolgozik, utánuk viszont már jelentős a hátrány.

A Caterham és a Sauber egy teljes másodperccel lassabb náluk – a Ferrarihoz képes 1,75 másodperccel tovább áll bent az autó -, a Marussia átlagosan nagyjából 6 másodperc alatt cseréli le a kerekeket, míg a sereghajtó HRT ezen a téren is utolsó a maga 6,98 másodperces átlagával.

   Átlag (mp)
 Különbség (mp)
 Ferrari  3,70  –
 Red Bull  3,88  + 0,18
 Force India  3,95  + 0,25
 Mercedes  4,04  + 0,34
 Toro Rosso  4,41  + 0,71
 McLaren  4,42  + 0,72
 Williams  4,45  + 0,75
 Lotus  4,49  + 0,79
 Caterham  5,45  + 1,75
 Sauber  5,46  + 1,76
 Marussia  5,98  + 2,28
 HRT  6,98  + 3,28